NAMAZI İNKAR EDEN MÜSLÜMANLAR DA VARMIŞ (1)

Namazı inkar eden ve buna rağmen "müslüman" olduğunu söyleyen kimseler var tabi ama yok denecek kadar var… Şimdi böyle birine verdiğim cevapları aktarıyorum. Kendisin verdiği cevaplar da var ama çoğu aynı şeyin bomboş tekrarıydı… Bu yüzden sadece tekrarları arındırdım; aksi taktirde yazı ikiye katlanır ama yarısı katlanamayacağınız kadar can sıkıcı tekrarlar olurdu…

YÜKSEL YILMAZ: Bize gafil diyorsun… KARDEŞİM senin gibi düşünmeyen sana göre gafil olunca sen de karşı taraf için “alim” olmuyorsun; bunu bil... “Allah kelime sıkıntısı çeker” diyen yok. Neden bunu tekrar edip duruyorsun? DUA salatsız haliyledir. Namaz müslümanlarda bir bidat mı? Kabe’ye karşı namaz yok muydu? Mekke ve Medine en karşıt görüşlüler dahil namaz kılmadılar mı? KILDILAR. “AKİMUSSALATE” salatın eylemini ifade eder.

İSLAM’DA NAMAZ OLMADIĞINI SÖYLEYEN: “siz diyorsunuz ki kuran,ı kerim ne yazıyorsa ona inanırim diyorsunuz hani kuşların mucizesinde kesme diye birşey yok diyorsunuz mucizeye inanmıyorsunuz”

YÜKSEL YILMAZ: DİYORSUNUZ... EVET KURAN NE DERSE ONA İMAN EDERİM. AMA BU KURAN’IN DIŞINDA KALAN KONULARDA AMEL ETMEYECEĞİMİ GÖSTERMEZ. İMAN BAŞKADIR. MEZKUR AYETTE KESME DİYE BİR ŞEY VAR DA GÖSTEREBİLDİNİZ Mİ? HAYIR. ama kuran da cuma namazı yazmıyor cuma namazına gidiyorsunuz DİYORSUNUZ. AYET GİT DİYOR BEN DE GİDİYORUM. NE VAR BUNDA? İNSANLAR ÖĞLE VAKTİ GİDİYORLAR. ÇÜNKÜ MÜTEVATİR GELENEK BÖYLE. BEN DE TEVATÜRE GÖRE AMEL EDİYORUM. FAKAT İMAN BAŞKA SONUÇTA CUMAYI KILIN DİYOR AYET BİZ DE KILMIŞ OLUYORUZ. AYET ÖĞLE DEMİYOR İKİNDİ DEMİYOR. SENİ ZORLAMIYOR. İNSANLAR DA ÖĞLE KILINCA SORUN YOK. EĞER AYET İKNDİ DESEYDİ DE İNSANLAR ÖĞLENLEYİN KILSALARDI O ZMAN İTİRAZ EDERDİM. FAKAT MADEM VAKİT VERMEMİŞ. FARKETMİYOR. SONUÇTA ALLAHIN DEDİĞİNİ YAPMIŞ VE CUMAYI KILMIŞ OLUYORUZ. NE VAR BUNDA?

İSLAM’DA NAMAZ OLMADIĞINI SÖYLEYEN: gerçi ne mesaj yazsakta birbirimize birşey anlatamayız benim.demek istegiğim.şey mehmet okuyan gibileri kuran,ı kerimin üzerinden sadece meal okuyup insanlara olmayan şeyi anlatıyor ve tefsir yaptiklarında yanlış bilgi aktarıyor

YÜKSEL YILMAZ: DİYORSUNUZ. BAKIN SİZİNLE GİRDİĞİMİZ BU KONU DİNİN EN ALT SEVİYESİNDE ÇOK BASİT BİR KONUDUR. SİZİN MEHMET OKUYAN’I ÖNCE ANLAMANIZ SONRA ELEŞTİRMENİZ LAZIM. HENÜZ İLK AŞAMAYI HALLETMİŞ DEĞİLSİNİZ.

İSLAM’DA NAMAZ OLMADIĞINI SÖYLEYEN: onun için ben diyorum ki kuşlar mucizesine gelince meal olarak zaten apaçık ortada yani diyorki her birinden bir parça koy sonra kendine çağır diyor o zaman allah ölüyü nasıl dirilteceğini görürsün mesela ben sana ölüyü diriltirim desem nasıl anlarsın her halde kuşları besliyip kendime alıştırıp sonra çağırıp yanıma gelmesiyle vana inanamassın çünkü günümüzde en yaygın kedi köpek besleyen insanlar var bak bakalım o kediyi veya köpeyi sahibinden başkasına gidermi yani bu tür evcilleştirilen hayvanlar dirilmişmi olur hz ibrahim diyorki kalbim mutmain olsun diye ölüyü nasıl dirildiğini görmek istedi ve bunun üzerinde allah u teala kuşlardan her birinden bir parça alıp ayrı dağa koymasını istedi ve o kuşları çağırınca nasıl eski haline geleceğinı görüp diriltiğine ve kalbi mutmaim olup görmek istedi

YÜKSEL YILMAZ: DİYORSUNUZ. KARDEŞİM. METOTLU DÜŞÜN. ŞU NUMARALI SORULARI CEVAPLAYIN LÜTFEN: 1. DEDİĞİN GİBİ OLSA KUŞLARI NEDEN KENDİNE ALIŞTIRSIN? ALIŞTIRMADAN GELSİN MUCİZE VARSA. 2. MEALE BAKARAK ANLAMAYA ÇALILACAĞINA NEDEN KURANA BAKARAK ANLAMAYA ÇALIŞMIYORSUN? 3. AYET ÖLÜYÜ NASIL DİRİLTECEĞİNİ GÖRÜRSÜN DEMİYOR. CEVAPTA BU GEÇMİYOR. BU SORUDA GEÇİYOR. O DA KUŞLARI ALIŞTIRTIP ÇAĞIRDIĞINDA ONA NASIL GELDİKLERİNİ GÖSTEREREK ÖLÜLERİ DE BÖYLE GETİRCEĞİNİ ANLATIRKEN KONUYU SEN BİLE GETİRİYORSUN DA BEN Mİ GETİREMEYECEĞİM DEMEYE GETİRİYOR. ANLAMIYOR MUSUN? 4. KURANDA SEKİZ ON TANE AYET SUNNETULLAHIN ASLA DEĞİŞMEYECEĞİNİ SÖYLÜYOR. BURADA NEDEN DEĞİŞİYOR? ALLAH SÜNNETULLAHNIN ASLA DEĞİŞMEYECEĞİNİ SÖYLERKEN ÖLEN KUŞ NASIL DİRİLİP DE SÜNNETİ YANİ ALLAHIN YASASINI DEĞİŞTİRİYOR? Mesela “…ve ikame edin namazı iki tarafında gündüzün ve gecenin başlarında…” (…ve akımıssalate tarafeyinnehari ve zülefen minelleyl…) (Hud 114). Vakit belirtir. Allah belirli vakitlerde zikredin, tesbih edin, hamd edin ifadelerini de kullanmıştır ve Resulullah vakitlerdeki zikrini, tesbihini, hamdını salatın içinde gerçekleştirince 5 vakit namaz ortaya çıkmıştır. Çünkü belirtilen vakitler tam da 5 vakte tekabül eder. Mesela tesbih etmeni istediği vakte bak: “…Öyleyse Allah’ı tesbih edin akşamladığınızda ve sabahladığınızda…” (…fesubhanallahi hıyne tümsune ve hıyne tusbihun…) (Rum 17). Hamd edin denen vakitlere bakın: “…ve hamd Onadır semalarda ve arzda ve yatsı ve öğle olduğunda.” (…ve lehulhamdü fiysemavati velardı ve aşiyyen ve hıyne tuzhirun) (Rum, 18). Şu ayette tesbih ve hamd birarada şu vakitlerde: “…tesbih et hamd ile rabbini güneş doğmadan önce ve batmadan önce ve gece vakitleri böylece tesbih et ve gündüzün etrafında…” (…kalbe tuluışşemsi ve kalbe gurubiha ve min anailleyli fessebbih…) (Taha 130). “…ve Allah´ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun (ḳūmū)” (Bakara 238) . ḳūmū ifadesi namazdan dolayıdır. Bir duruştur. Zaten kıyam, rüku, secde de apaçık geçer. Kuranda namaz vardır. Namazla hamd ederler. Namazsız da hamdederler. Namazla zikr ederler. Namazsız da zikrederler. Namazla tesbih ederler. Namazsız da tesbih ederler. Olay bu… Müslümanlar namazla dua ederler. Namazsız da DUA ederler.

İSLAM’DA NAMAZ OLMADIĞINI SÖYLEYEN: delil ve argümanların yok... 1500 yıldır tevatüren gelen bir gelenektir Cuma öğle saati namaz.... elbette sosyaldir ve yardım dahildir... zaten hutbenin konusu da yardımdır... tevatüren pratik hayatta olanı sonradan çıkarmayın... bu icad olur... dünyada sizden başka bunu yapan olmaz... bir gerçek şapkanın altından çıkan tavşan gibi ortaya çıkmaz.. siz de Kuran'ı referans vermiş olmuyorsunuz.... ayette salata çağırılmak "liSSalāti" şeklinde belirlilik takısıyla geçiyor.... buradaki "es" takısıyla "malum salat" demek oluyor... malum olunca dua anlamı kazanmaz; "yardım" anlamında Kuran'ın neresinde geçiyorsa hep "salli" olarak geçer böyle "liSSalāti" şeklinde Kuranın hiçbir yerinde geçmez. Yardım hutbeden duyurulur ve mescid çıkışı yadım ederler. Namazı da öğle vakti eda ederek tabi... dün burada başka bir namazın hiç olmadığını iddia etmişti... hep metotsuz düşünmenin eseri... bütün müslümanlar namaz kılarak ve cuma vakti namaz kılarak yanılıyorlar sanmak daha büyük bir yanılgı...

YÜKSEL YILMAZ: 1. KURAN İTİKADDA TEK ÖLÇÜDÜR AMA AMELDE TEK ÖLÇÜ DEĞİLDİR...

2. KURAN AMELDE İLK ÖLÇÜDÜR...KURANA AYKIRI OLMADIKÇA TEVATÜREN GELEN GELENEKLE AMEL EDERSİN.

3. TEVATÜRE UYMAYAN İCAT YAPAR.

4. İCAT YAPAN MİLYAR KARŞISINDA SADECE BİRKAÇ KİŞİ OLARAK KALIR.

5. ES-SALAT “MALUM SALAT” ANLAMINA GELİR. MALUM OLAN SOSYAL OLUP HERKESÇE MALUM OLAN NAMAZDIR.

6. RESULULLAHTAN BELİRLİ VAKİTLERDE SALAT, TESBİH, HAMD, ZİKR ETMESİ İSTENİNCE O BUNLARI NAMAZ RİTÜELİNİN İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRMİŞTİR.

7. RESULULLAH NAMAZ RİTÜELİ 1500 YILDIR TEVATÜREN GELMİŞTİR.

8. RESULULLAHIN SABAH “TESBİH ETMESİ” (RUM: 17; TAHA: 130) “ESSALAT YAPMASI” (HUD: 114) “SABAH SALATI” (NUR: 58) DEMESİ “HAMD İLE TESBİH” (TAHA. 130) ETMESİ İSTENİNCE NAMAZIN İÇİNDE BUNLARIN HEPSİNİ YAPTI. BU TEVATÜREN GELDİ.

9. RESULULLAHIN ÖĞLEN “HAMD ETMESİ” (RUM: 18) “MALUM ÖĞLE: EZ-ZEHİRATİ” DENMESİ İLE BUNLAR İSTENİNCE NAMAZIN İÇİNDE BUNLARIN HEPSİNİ YAPTI. BU TEVATÜREN GELDİ.

10. RESULULLAHIN İKİNDİ “HAMD ETMESİ” (RUM: 18), ESSALAT ETMESİ (İSRA: 78) “ESSALAT YAPMASI” (HUD: 114) İSTENİNCE NAMAZIN İÇİNDE BUNLARIN HEPSİNİ YAPTI. BU TEVATÜREN GELDİ.

11. RESULULLAHIN AKŞAM “TESBİH ETMESİ” (RUM: 17; TAHA: 130) ESSALAT YAPMASI (HUD: 114) “HAMD İLE TESBİH” (TAHA: 130) ETMESİ İSTENİNCE NAMAZIN İÇİNDE BUNLARIN HEPSİNİ YAPTI. BU TEVATÜREN GELDİ.

12. YATSI “SALATUL İŞA” DENMESİ (NUR: 58) YATSININ VARLIĞINI GÖSTERİR AMA NASIL OLDUĞUNU AYET YAZMAZ TEVATUR GÖSTERİR.

13. ES-SALATIN ZATEN BELİRLİ VAKİTLER OLARAK YAZILDIĞINI SÖYLER AYET (NİSA: 103). BUNA RAĞMEN NAMAZ BUNU TEVATÜR GÖSTERİR. İNKAR EDİLEMEZ.

14. “ES-SALAT”TAN BAHSEDEREK “VE KUMU LİLLAHİ KANİTİN” (İÇTEN BİR BAĞLILILA DURUN) DER AYET. DİKKAT “DURUN” DİYOR. BUNA RAĞMEN NAMAZ İNKAR EDİLEMEZ. BUNU TEVATUR GÖSTERMİŞTİR.

15. İBRAHİM NEBİ ES-SALAT EDİYOR (İBRAHİM: 40). BU YÜZDEN NAMAZ RİTÜELİ RESULULLAHA VE BİZE KADAR TEVATÜREN İNTİKAL ETTİ. “ZERDÜŞLÜKTE NAMAZ VAR” DİYENLER ZERDÜŞT HİKAYELERİNDE NAMAZI GÖRDÜKLERİ GİBİ, ATEŞTE YANMAMASI VE KILICININ OĞLUNU KESMEMESİ HUSUSNU DA OKURLARSA BELKİ BİR DAHA DÜŞÜNÜRLER.

16. DİNİN İÇİNDEN NAMAZI “YOKTUR” DEYİP ÇEKİP ÇIKARMAK 2 MİLYAR MÜSLÜMAN KARŞISINDA İCAT OLUR.

17. ES-SALAT DEMEK MALUM SALAT DEMEKTİR; “ES” TAKISI MALUMİYET İFADE ETTİĞİNE GÖRE MALUM OLAN SOSYAL OLARAK BİLİNECEĞİNE GÖRE CUMA VAKTİ ES-SALAT ELBETTE NAMAZDIR. YARDIM “SALLİ” OLARAK GEÇER VE YARDIMIN ÖNCEDEN BELİRLİ ZAMANI YOKTUR. YARDIMA MALUM YARDIM DENMEZ YARDIM MALUM OLMAZ.

18. DİNE SONRADAN BİR ŞEY SOKMAK GİBİ, TEVATÜRDEN BİR ŞEY ÇIKARIP ATMAK DA FİTNEDİR.

devam edecek...


Başlık Kategori Yayın Tarihi
MUCİZE MANİPÜLASYONU Genel 25.02.2021
TEŞKİLATINIZI KORUYUN Genel 24.02.2021
BLASTING ANTRENMANI Spor 06.02.2021
HURİLERLE CENNETTE CİNSEL İLİŞKİ YOK Genel 05.02.2021
PANTEİST SPİNOZA’NIN YETERSİZ TANRISI Felsefe 12.01.2021
Başlık Kategori Yayın Tarihi
YASADIŞI YASA DIŞI SIRADIŞI VE SIRA DIŞI SAVIM Genel 07.02.2021
HAYAT'A DAİR GÜZEL TAVSİYELER Genel 07.02.2021
Islam güzel ahlaktır.. Genel 25.01.2021
AMERİKAN RÜYASI Genel 09.01.2021
2021 'e Merhaba Derken Genel 29.12.2020