BİR SAVUNMA YAZISI (18)

Çok uzun açıklamalar yapmanıza gerek yok. Tek bir örnek vermeniz yeterli çünkü tek bir örnekle ne demek istediğinizi anlayabilirim. Tevatür gelenek olayını bende destekliyorum. Ama problem şu. Buna karşı çıkan da sizin desteklediğiniz edip yükselin kendisi. DİYORSUNUZ. EDİP YÜKSEL VE BENZERLERİ İLE MUHATAB OLDUĞUMDA TEVATÜRLE AMEL ETTİKLERİNİ AMA İMAN ETMEDİKLERİNİ SÖYLÜYORLAR. BEN GEÇMİŞTE KENDİSİYLE DE KONUŞTUM. DEMİŞTİ Kİ: “İMAN İÇİN TEK REFERANSIM KURAN’DIR. AMEL İÇİN İLK REFERANSIM KURAN’DIR. TEVETÜRLE AMEL EDERİM. AMA HADİSLE ETMEYE KALKSAK HANGİSİYLE EDECEĞİMİZİ BİLE BİLEMEYİZ. EN İYİSİ HİÇBİRİYLE.”

İkincisi bu mutevatir gelenek dahi yine hadis ve fıkıh âlimleri sayesinde bu günümüze yetişmekte. DİYORSUNUZ. BAKINIZ BUNU KİM SÖYLEDİYSE SİZİ ÇOK FENA YANILTMIŞ. TEVATÜRÜN TEMSİLCİSİ OLMAZ. TEVETÜRÜ BÜTÜN BİR HALK HEP BİRLİKTE TAŞIRLAR; HERHANGİ BİR ALİM TAŞIMAZ. EĞER SİZİN SANDIĞINIZ GİBİ HADİS VE FIKIH ALİMLERİYLE TAŞINSAYDI BUNUN ADI TEVATÜR OLMAZDI. LÜTFEN MÜTEVATİRİN TANIMINI BİR DAHA ARAŞTIRINIZ. FUKAHA İÇTİHADI TAŞIR “FIKIH” DER. MUHADDİS RİVAYETİ TAŞIR “HADİS” DER. TEVATÜR HEP BİRLİKTE TAŞINARAK GELİR. BU İDDİANIIZA DELİL GETİRMENİZ İMKANSIZ. LÜTFEN SADECE EMİN OLDUĞUNUZU YAZINIZ.

Dikakt ederseniz verdiğiniz ihtilaflı örnekler hep farz olmayan konular üzerinde. Yani öğlen namazının sünnetini 4 rekat kilsam ne olur 2 rekat kilsam ne olur. Sevabından bir sey eksilmediği gibi belkide artar. DİYORSUNUZ. BUNU YAZARKEN BEN HADİSLERİN ÇELİŞKİSİNİ GÖRÜN DE NEDEN HADİSE GÖRE NAMAZ KILINAMAYACAĞINI VE HADİSİN SÜNNETLE ALAKASI OLMADIĞINI GÖRÜN İSTEDİM. EN AZINDAN HADİSLE SÜNNET NAMAZI KILAMAYACAĞINIZI GÖRMÜŞ OLDUNUZ. FAKAT ANLAŞILAN FARZ OLAN KONULAR ÜZERİNDE ÇELİŞKİLİ HADİSLER GÖSTERMELİYİM. ŞU HADİSLERDE GEÇENLER FARZ NAMAZLARIN DA İÇİNDE YER ALAN UYGULAMALARDIR:

Müslîm ve Beyhâkî’nin rivâyet ettiğine göre: “Resûlullâh, namaza kalktığında, iki elini omuzlarının hizâsına kadar kaldırır, sonra da tekbir getirir ve bunu rükû için tekbir getirdiği zaman da yapardı.” (Müslim, Salat 9, 22, I/292; Beyhâkî, es-Sunenu’l-Kübrâ, II/109). DİĞER BİR HADİS: Buharî’nin Sahîh’inde rivâyet ettiğine göre: “(Resûlullah) Ellerini namaza başlayınca ve rükûdan kalkınca kaldırırdı.” (Buhârî, Ezân 83, I/179-180).

BU HADİSLE ÇELİŞEN BAŞKA BİR HADİS: Beyhâkî, Berâ b. Azîb’in şöyle dediğini rivâyet etmiştir: “Resûlullahı gördüm. Namaza başlayınca ellerini kaldırırdı, bir daha kaldırmazdı.” (Beyhâkî, es-Sunenu’l-Kübrâ, II/24). DİĞER BİR HADİS: "Sadece ilk tekbirde ellerini kaldırmıştır" (Tirmîzî, Salât 76, no:257, II/40).

RÜKUYA GİDERKEN VE RÜKUDAN KALKARKEN ALINAN TEKBİRLERLE ELLERİ KALDIRMAK MALİKİ, HANBELİ VE ŞAFİİ MEZHEBLERİNE GÖRE SÜNNETTİR. HANEFİ MEZHEBİNE GÖRE SÜNNET DEĞİLDİR. EBU HANİFE’YE GÖRE NAMAZDA ELLER KULAK HİZASINA KADAR, İMAM ŞAFİİ VE AHMED BİN HANBEL’E GÖRE İSE OMUZLARIN HİZASINA KADAR KALDIRILIR (Şa'rânî, Kitâbu’l-Mîzân, I/33).

BUNLAR FARZ NAMAZIN İÇİNDE DE OLAN UYGULAMALAR. AYET "KIYAM" DİYOR AYAĞA KALKIYORSUNUZ. "RÜKU" DİYOR EĞİLİYORSUNUZ. "SECDE" DİYOR YERE KAPANIYORSUNUZ. NİSA SURESİNİN 102. AYETİ İSE NAMAZIN REKAT SAYISINI BELİRLEMİŞTİR. AYET TEKBİRLE ELLERİ KALDIRMAKTAN BAHSETMEYİNCE GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ RİVAYETLER NETLİK KAZANDIRMIYOR. BAŞKA BİR ÖRNEK: “Namazda rükûda iken elleri dizlerin üzerinde koymanın sünnet olduğu”na dair rivâyeti naklettikten sonra bu konuda sadece İbn Mesud ve bazı talebesinden farklı rivâyetler geldiğini ifade etmiştir (Tirmizî, “Salât”, 192). BU DA FARZ NAMAZIN İÇİNDE.

ŞU HADİSE BAKINIZ: Buhârî Kitabu’s-Salât’ta İbn Ömer’den şöyle aktarmaktadır: "Hz. Peygamber minberde iken bir kimse: "Leyl namazı hakkında ne buyurursun?" diye sordu. Bunun üzerine Allah Rasûlü, "ikişer ikişer olduğunu ve şayet sabah namazı vaktinin girme endişesi olursa bir rekat kılınabileceğini, bunun da vitir yerine geçeceğini" bildirmiştir." (Buhârî, Salât, 84, h. no: 472). HİÇ KİMSENİN LEYL NAMAZI BÖYLE DEĞİL.

"Peygamber (s.a.v.) gece on rekât (nafile) kılar, bir rekât daha ilaveyle vitri de îfa eder (şafak atınca) sabahın iki rekât sünnetini de kılardı. Bunların toplamı on üç rekât tutardı.” (Ebû Davûd, II, 348)." Peygamber (s.a.v.)’in gece kıldığı bu namaz farklılık arzederdi. Bundan dolayı alimler gece namazının bir, üç, beş, yedi, dokuz, on bir rekat olarak kılabileceğini söylemektedirler. Değişmeyen ise, tek rekâtlı olmasıdır. İmam Şâfıî ile Ahmed b. Hanbel tek rekât kılınabileceğini söylerken, İmam Ebu Hanife'ye göre vitir namazı en az üç rekât olmalı diğer rekatlar ise teheccüd olarak kılınmalıdır. AYRICA BU KONUDA 5 VAKİTLE İLGİLİ ÇELİŞKİLİ HADİSLERLE İLGİLİ ÇALIŞMA NOTLARIMLA İLK FIRSATTA MAKALE HAZIRLAYACAĞIM.

Biz abdesti de mezhep âlimlerinin hazırladığı kitaplardan öğrendik ve hicte sizin zannettiğiniz gibi kafamız karışmadı ve bir zorlukta çekmedik. Ama siz öyle bir tablo ciziyorsunuz ki bilmeyen de müslümanlar integral konusunu çözmeye çalışıyor zannedecek. DİYORSUNUZ. ABDESTİ KURAN 2 ADET AYETİNDE APAÇIK AÇIKLIYOR. KİMSEYE İHTİYACINIZ YOK. KURAN’DAN OKUYUNUZ. ÇELİŞKİLERİN PEŞİNDE DÜŞMEZSENİZ ALTERNATİFLERLE KARŞILAŞMAZSINIZ. ALTERNATİFLERLE KARŞILAŞMADIKÇA DA KAFANIZ KARIŞMAZ. BEN BUHARİ’NİN TÜM HADİS KÜLLİYATNI OKUDUM. İLK BİRKAÇ CİLTTE SİZİN GİBİ DÜŞÜNÜRKEN SON BİRKAÇ CİLTTE TAMAMEN DEĞİŞMİŞTİM.

O bahsettiğiniz geleneksel tevatür dahi mezhep imamları sayesinde bize yetişmekte. Onlar bu tür şeyleri not edip yazmasa idiler belki bu gün her yöre de farklı şekillerde ve rekatlar da namaz kılınır olurdu. DİYORSUNUZ. TAM DA BU CÜMLENİZE UYGUN BİR CEVABI YUKARIDA VERMİŞ BULUNUYORUM.

Misal Aleviler kafalarına göre 3 vakit kılar veya kilmazlar. DEMİŞSİNİZ. BEN DEĞİL 3 VAKİT NAMAZ KILAN ALEVİYE BEYNAMAZ OLMAYAN ALEVİYE BİLE RASTLAMADIM. SİZ ONLARI ŞİİLERLE KARIŞTIRDINIZ. ONLARDA 3 VAKİT KILANLAR VAR. MİSALİNİZİ DEĞİŞTİRİNİZ.

İki de bir feto yu ehli sünnet olarak bahsedersiniz. Ama ehli sünnet hocaları her daim fetoyu eleştirmişlerdir. DİYORSUNUZ. FETHULLAH’IN KENDİ YAZDIĞI KİTAPLARA GÖRE SÖYLÜYORUM. OKUMADIYSANIZ ELBETTE BİLEMEZSİNİZ. VİDEOLARINA BAKIN GÖRECEKSİNİZ. FETÖ’YÜ ELEŞTİREN EHLİ SÜNNET HOCALAR DÜNE KADAR “HOCAEFENDİ” DİYORLARDI; ANLAMAKTA ÇOK GEÇ KALDILAR… ONUN NE MAL OLDUĞUNU SİYASİ CENAHTA BİR ERBAKAN ANLADI, DİNİ CENAHTA DA KURAN EHLİ…EHLİ SÜNNET CÜBBELİ’NİN ONU ÖVEN VİDEOLARI YOUTUBE’DA VAR.

NOT: Büyük puntolu yazılar şahsıma ait olup cevap hükmündedirler.