BİR SAVUNMA YAZISI (15)

Kuran kitap değil kardeşim!! Rahman kuranı muhamede indirdi! Neden ümmi olan kavmine Musa’ya inen kitabı İsa’ya inen hikmeti öğretmek için!!
O, ümmîlere, içlerinden, kendilerine âyetlerini okuyan, onları temizleyen, onlara kitabı ve hikmeti öğreten bir Resül gönderendir. Onlar, bundan önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.(2)
Rahman kitabı Arapça kuran olarak açıklamış!!
Bilen bir topluluk için, Arapça bir Kuran olarak ayetleri açıklanmış bir kitaptır.(Füssilet 3)
Sizler ismi kitap olan kitaba kafanıza göre isim veriyorsunuz!!
Rahman birden çok ayette kitap ile kuranı ayırmış!! Tevrat’ın kitap olduğuna deliliniz nedir??
Çok bilmişlik yapacağınıza sorgulayın ve ayetlere iman edin!! DEMİŞSİNİZ…. KURAN KİTAB KARDEŞİM. İŞTE AYET: “Elif lâm râ tilke âyâtul kitâbil mubîn. İnnâ enzelnâhu kur’ânen arabiyyen le allekum ta’kılûn. “ “ELİF LAM RA! İŞTE BUNLAR O APAÇIK KİTABIN AYETLERİDİR. MUHAKKAK Kİ BİZ ONU ANLAYASINIZ DİYE ARAPÇA BİR KİTAB OLARAK İNZAL ETTİK.” BU AYETTE KURANA KİTAB DENİLİYOR. SENİN DEDİĞİN GİBİ “ARAPÇA AÇIKLADIK” DEMİYOR. “ANLAYASINIZ DİYE ARABCA İNZAL ETTİK” DİYOR. BUNLAR ÇOK FARKLI. SENİN KAFAN KARIŞMIŞ. BAŞKALARININ DA KAFALARINI KARIŞTIRMA.

Rahman kitap ile Kuran arasına Furkan koymuşken, sizler neden, kuran ile kitabı bir görüyorsunuz!!?
Elif Lâm Râ. Bunlar, apaçık #Kitab’ın âyetleridir.(1)Biz onu, akıl erdiresiniz diye Arapça bir #Kuran olarak indirdik.(2)(Yusuf) Elif Lâm Mîm Râ. İşte bunlar #Kitab’ın âyetleridir. Sana Rabbinden indirilen gerçektir, fakat insanların çoğu inanmazlar.(1)( Rad) Elif Lâm Râ. Bunlar, #kitabın ayetleri ve apaçık #kuran (1)( hicr ) Ta,sin,mim (1) Bunlar apaçık #kitabın ayetleri(2)( şuara) Tâ-Sîn. Bunlar #Kuran’ın ayetleri ve apaçık #kitap (1)( neml ) Ta,sin,mim(1) Bunlar apaçık #kitabın ayetleri(2)( kasas 1) Elif, lam,mim (1) Bunlar hakim olan #kitabın ayetleri (1)(Lokman) Bilen bir topluluk için, Arapça bir #Kuran olarak ayetleri açıklanmış bir #kitaptır.(3)(Füssilet) Hâ Mîm.(1)Apaçık #Kitab´a andolsun ki.(2) Biz onu, anlayasınız diye, Arabca bir #Kuran yaptık.(3)(Zuhruf) DEMİŞSİNİZ…RAHMANIN KİTAB İLE KURAN ARASINA FURKAN KOYDUĞUNU HANGİ AYETE DAYANDIRDIN BELLİ DEĞİL. FURKAN KURANIN BATILDAN FARKINI İFADE EDEN BİR NİTELİĞİDİR. HATTA TEVRATIN DA NİTELİĞİDİR. BU HAK KİTAB OLMALARININ GEREĞİDİR. FURKANIN GEÇTİĞİ DİĞER AYETLERE BAKIN. FURKAN 1 DE DİYOR Kİ: “BEREKETLİDİR ALEMLERE NEZİR OLMASI İÇİN KULU ÜZERİNE FURKANI (HAK İLE BATILI AYIRAN MESAJLARI) NÜZUL EDEN” DİYOR. KURANIN BÜTÜNÜNDEN BUNUN NE OLACAĞINI ANLAYAMIYORSANIZ İNZAL EDİLMESİNDEN ANLAYABİLİRSİNİZ. BAKARA 53’TE TEVRATI VE ONU BATILDAN AYIRDIĞINI GÖRDÜĞÜN FARKINI ANLAMINDA. MUHAMMED ESED ARADAKİ VAV HARFİNİ “VE” OLARAK ÇEVİRMEMİŞTİR. “Ve (hatırlayın), Musa´ya ilahi kelamı -(böylece) doğruyu yanlıştan ayırt etmek için (kullanacağı) ölçüyü -vermiştik ki doğru yola yönelesiniz” ŞEKLİNDE ÇEVİRMİŞ. SENİN ANLAYIŞINA BU TERCİHE DAHA ŞAYAN.

ALİ İMRAN 3’TE DİYOR Kİ: “SANA NÜZUL ETTİ KİTABI HAKKI TASDİKLEYİCİ OLARAK KENDİNDEN ÖNCEKİNİ YANİ GEÇMİŞTEKİNİ VE İNZAL ETMİŞTİ TEVRAT VE İNCİLİ DE…” DEDİKTEN SONRAKİ AYETİ ESED GİBİ ANLIYORUM: “Geçmişte insanlığa yol gösterici olarak; yine O indirmişti, doğruyla eğriyi birbirinden ayırd etmeye yarayan gerçeklik bilgisini... Allah´ın mesajlarını inkara şartlanmış olanlara gelince; onları acı bir azap beklemektedir: Zira Allah kudret sahibidir, kötülüğü cezalandırandır” ŞEKLİNDE.

Enfal 41’de “… yevmel furkâni…” GEÇİYOR. ELBETTE HAKKIN BATILDAN AYRILDIĞINA ŞAHİD OLACAĞIMIZ GÜN ANLAMINDA.

ENBİYA 48’DE DİYOR Kİ: “VE GERÇEK ŞU Kİ BİZ VERDİK MUSA’YA VE HARUN’A FURKAN’I VE IŞIKSAÇAN VE ZİKR MUTTAKİLER İÇİN.” SİZ “VE” BAĞLACI YÜZÜNDEN KURAN İLE FURKAN’I AYIRMIŞTINIZ. EĞER BU AYETTE AYIRIRSANIZ KAFANIZ DAHA DA KARIŞIR. MUSA HARUN 2 KİŞİLER. VERİLEN FURKAN, DIYAEN (IŞIKSAÇAN) VE ZİKR 3 AYRI ŞEY. İKİSİNE ÜÇÜNDEN VERSE 6 AYRI ŞEY EDER. BÖYLE SAÇMA BİR YOLA SAPILACAĞINA ESED GİBİ TOPARLAYICI YAKLAŞILABİLİR: “Ve gerçek şu ki, Biz Musa ile Harun´a, Allah´a karşı sorumluluk bilinci taşıyan kimseler için doğruyu eğriden ayırmaya yarayan bir ölçü, ışık saçan bir kaynak ve bir uyarıcı, hatırlatıcı (olarak vahyimizi) bahşettik” DİYOR ESED. YANİ BUNLAR BİR ARADA ŞEYLER. ALLAH KİTABLARINI İNZAL EDERKEN KENDİLİĞİNDEN OLUŞMAKTA OLAN VE SÜREÇTE FARKINA VARILAN BİR HAK-BATIL AYRIMI SÖZ KONUSUDUR.

De ki: o halde bu ikisinden daha doğru bir kitab getirin Allah tarafından da ben ona tabi´ olayım eğer sadıksanız(49) Ayet iki kitap diyor!! Musa’ya verilen ve elinizdeki kitap!! Dileyen iman eder! Dileyen!! İnkar! DEMİŞSİNİZ… BİR ÖNCEKİ AYETTE YANİ KASAS 48’DE MUSA’YA VERİLENDEN BAHSEDİYOR. BU AYETTE DE “İKİSİNDE” DERKEN KİNAYE YAPIYOR. MUHATAB MUHAMMED RESUL OLDUĞU VE BİR ÖNCEKİ AYETTE MUSA’DAN BAHİS AÇTIĞI İÇİN BU İKİSİNDEN DİYOR. YANİ KURAN VE TEVRATTAN DAHA HİDAYET VERİCİ BAŞKA BİR KİTAB, BAŞKA BİR YOL GÖSTEREN ANLAMINDA.BAĞLAMDA İKİ KİTABIN NE OLDUĞU BELLİ. İNKARI BELİRLEYİCİ OLAN SİZ DEĞİLSİNİZ. SİZİ KABUL ETMEMEK ALLAHIN AYETLERİNİ İNKAR DEĞİLDİR. ÇIKIN ARADAN KASIN YARADAN.

Tevrat; Rahman’ın göz ile görünen ayetleridir!! Musa firavuna 9 ayet ile gitti! Asa, el, deniz, taştan su fışkırması levhalar bunlar hepsi göz ile görünen Rahman’ın ayetleridir!! İncil; Göz ile görünen Tevrat ayetlerini tasdik eder! Yani yaratılış ve rızık ayetleri! İsa ölüyü dirilti! Kuşa can verdi! Gökten ona maide ( rızık) indi!! Kuran; kulak ile işitilen Rahman’ın ayetleri bu yüzden Muhamed kavmine ayetleri okuyurdu! Onlarda işittik itaat ettik dediler!! #Ayetlerinizi #ufuklarda ve #kendi #nefislerinde onlara göstereceğiz ki, o Bunun hakk olduğu onlara iyice belli olsun. Rabbinin, her şeye şâhit olması yetmez mi?(53) Rahman bize göz, kulak ve kalp yarattı!! Göz ile Tevrat ayetlerini görür! Kulak ile kuran ayetlerini işitir! Kalp ise yaratılış ayetleri Meryem’e isanın mücdesi İbrahim’e alim oğul mücdesi bunlar incilin ayetleri!! Bunların delilleri ayetleridir!! Neden Musa kavminde inek kesmelerini isteyince hemen iman etmediler! Çünkü onların ayetleri göz ile görünürdü! Bu yüzden emin olmaları için Musa’dan ineğin rengini şekline sordular! Alışık değildiler Musa’nın ağzından ayet işitmeye!! Anlattıklarımın delillerini elindeki kitapta bulursun! Rahman dosdoğru yoldan ayırmasın inşallah hayırlı geceler!! DEMİŞSİNİZ. AŞIRI BİR YANILGI… GÖZ İLE GÖRÜNEN MUHAMMED RESUL İÇİN DE GEÇERLİ. ÇÜNKÜ AYETLER İNDİKTEN SONRA OLAYLAR GELİŞMİYOR; AKSİNE OLAYLARA BAĞLI OLARAK AYETLER İNİYOR. BU YÜZDEN GÖZ DE GÖRÜYOR KULAK DA İŞİTİYOR. ASA DİYORSUN AMA BİLDİĞİN ASA OLMADIĞI SÜNNETULLAHIN DEĞİŞMEYECEĞİNDEN BELLİ. EL DE ÖYLE DENİZ DE. TAŞTAN SU FIŞKIRMASINI MİTOLOJİK ANLAMAYIN. KAFANIZIN KARŞIKLIĞI DAĞINIK BİR EV HALİ GİBİ. KUSURA BAKMAYIN AMA EVİNİZİN HİZMETÇİSİ DEĞİLİM VE ZATEN ÇOK ZAMAN ALIR BU. İSANIN DİRİLMESİ KUŞA CAN VERMESİ GÖKTEN İNMENİN NE OLDUĞU İÇİN BEN SİZE BİR ÖLÇÜ VEREYİM ONA GÖRE SİZ BULUN: “ALLAH KURANINDA DEFAATLE SÜNNETİNİN ASLA DEĞİŞMEYECEĞİNİ SÖYLÜYOR”. BUNU DİKKATE ALARAK SİZ DE BULABİLİRSİNİZ. “Neden Musa kavminde inek kesmelerini isteyince hemen iman etmediler!” GİBİ TALİHSİZ BİR SORU SORMUŞSUNUZ AMA AYETLERDEN ANLAYAMADINIZ MI? HARUNA İNANMIYORLAR. GELSİN MUSA DESİN DİYORLAR. TEVRATI ÖLÇÜ ALMIYORLAR. BUNA VERDİĞİNİZ CEVABA KUSURA BAKMAYIN AMA KADİR İNANIR. HATIRLAYIN AYETİ…KESMEYE NİYETLERİ YOK…BAHANE PEŞİNDELER… NEREDEYSE KESMEYECEKLERDİ…DERTLERİ BAŞKA… HANİ BAŞKA BİR AYETTE KABİ BOZUKLAR HAKKINDA SİVRSİNEK ÖRNEĞİ VERİYOR YA… YANİ ANLAMAMAK İÇİN BAHANE ARAYIŞI İÇİNDELER. DERT BU. GÖZ İLE GÖRÜNMESİ YETERLİ OLSAYDI İNEĞİN BİÇİMİNE O KADAR TAKILMAZLARDI… GÖRDÜKLERİ DE SONUÇTA İNEKTİ VE BENEKLERİ FARKLI DA OLSA GÖZE  GÖRÜNÜYORDU. MUSA’NIN AĞZINDAN İŞİTMEYE ALIŞIK OLMASALARDI KALKIP DA HARUN’A “GELSİN DE MUSA SÖYLESİN O DERSE İNANIRIZ” DEMEZLERDİ… SİZE DE HAYIRLI GECELER…

KURANA BİLE KİTAB DEĞİL DEMİŞTİNİZ… “Bilen bir topluluk için, Arapça bir Kuran olarak ayetleri açıklanmış bir kitaptır” ŞEKLİNDE YANLIŞ BİR ÇEVİRİYE KURBAN ETTİNİZ… YAPMAYIN… FURKAN BAŞKA ŞEY DERKEN NE OLDUĞUNU BİLE SÖYLEYEMİYORSUNUZ? NEDİR? YOK. FURKAN ALLAH’IN VAHYEDEREK HAK İLE BATILI AYRI TUTMASIDIR… SENCE NE? REDDETMEK CEVAP DEĞİL…

Kitabın Tevrat’ın incilin Kuran’ın ne olduğunu elimizdeki kitaptan öğrenmeye karar verdiğiniz gün! Son söylediğime değil ! Bütün söylediklerime katılacaksınız!! DİYORSUNUZ… BİZ BU KARARAI ÇOKTAN VERDİK… AMA MUHAKKAK KENDİNİ KASTEDİYORSAN SENDEN ÖĞRENMEYE KARAR VERMİŞ DEĞİLİZ…
Bildikleriniz ile yetinmeyin!! Elinizde herşeyi açıklayan içinde iki zikir bulunduran bir kitap var!!
Gök gürültüsü ile yıldırım arasındaki bir fark vardır!! Biri Tevrat ayeti diğeri Kuran ayeti!! DEMİŞSİNİZ… ALLAH’IN BİRİ NESHOLMUŞ DİĞERİ NESHETMİŞ İKİ KİTABI HAKKINDA GÖKGÜRÜLTÜSÜ VE YILDIRIM BENZETMESİ ÇOK ALAKASIZ… KEŞKE KARŞIDAN DA GÖREBİLSEYDİN…
Rahman ilk önce Bize yıldırımı gösterir ! Daha sonra daha sonra da gök gürültüsünü işitiriz!! DEMİŞSİNİZ… GERÇEK HAYATTA SÜNNETULLAH OLARAK BÖYLEDİR AMA VAHİY SÜRECİNDE BÖYLE OLMADI. ÖNCE UYARDI… SONRA GERİSİ GELDİ…
Kardeşini öldüren Adem oğlu kardeşinin cesedini kargayı görerek öğrendi!!
Adem ve iblis secdeyi melekleri görerek öğrendiler!!
Sen namazı görerek öğrenirsin!! Namaz kitapta yok Çünkü namaz vakitleri belirlenmiş bir kitaptır!! Onuda görerek öğrenirsin!! İnsanları rüku ve secdede görürüsün diyor! Rahman NAMAZ KİTAPTA SANA GÖRE YOK… İKAMET ET SALATI DEDİĞİ AYETLER NAMAZDIR… ÇOK ZORLAMA…
İbrahim Rahman’dan hac ilkelerini bize göster demişti ! Hac ilkelerini sen İnsanlara bakarak öğrenirsin
Bildikleriniz ile yetinmeyin!! Kuran okurken acele etmeyin! Her kelimenin her harfin bir ölçüsü vardır! Elif lam mim!! Elif lam ra değildir! Bir harf bile cümleyi değiştiriyor DEMİŞSİNİZ.. HURUFU MUKATTA DA BU DEĞİL.. BU KONUDA ÇOK BAŞARILI AKADEMİK ÇALIŞMALAR VAR… BAKMANI TAVSİYE EDERİM…
Kuşkusuz içimizde müslüman olanlar da var, hak yoldan sapanlar da var. Kim müslüman olursa, işte onlar doğruyu arayıp bulmuşlardır.”( cin 14) DEMİŞSİNİZ… KAFAMIZA GÖRE MÜSLÜMAN OLAMAYIZ… METOTLU DÜŞÜNÜN…

MEALLENDİRİRKEN DE ÇOK ZORLAMIŞSINIZ HABERİNİZ OLSUN… BİR DAHA DÜŞÜNÜN…

AYET “ARAPÇA BİLEN BİR TOPLUM İÇİN KURAN AYETLERİ TAFSİLATLANDIRILMIŞ BİR KİTABDIR” DEMEDEN EVVEL RAHMAN VE RAHİM’DEN İNZAL EDİLDİĞİNİ SÖYLÜYOR. BU KURAN DEĞİL Mİ? NEDEN KURAN’IN FURKAN YÜZÜNÜ GÖREMİYORSUN? NEDEN KURAN’A KİTAB DENDİĞİNİ ANLAMIYORSUN? ALLAH’IN DAHA BİRÇOK ŞEYE KİTAB DEDİĞİNE DAİR ÖRNEKLER VERDİM. NEDEN KURAN’A DA DEMESİN? ALLAH BİR ÖNCEKİ AYETTE KENDİSİNE RAHMAN VE RAHİM DEYİNCE 2 AYRI İLAHTAN SÖZ ETMİYOR. FURKAN DEYİNCE DE KURAN’DAN BAŞKASINDAN SÖZ ETMİYOR. FURKAN KURANIN BİR ÖZELLİĞİ. ZATEN MİSALİNİ VERDİĞİMİZ BU AYETTEKİ ARAPÇA KİTAB DEDİĞİ KURANIN TA KENDİSİ. BUNU GÖRE GÖRE BAŞKA TARAFA DİKKATİMİZİ ÇEKMEYE ÇALIŞIYORSUN. SENİN TARAFINA BAKINCA GÖSTERDİĞİN ŞEY TERCİHE ŞAYAN DEĞİL. KURAN’DA DOĞRUDAN GÖRDÜĞÜMÜZ BİR KONUDA MANİPÜLE OLACAK DEĞİLİZ.

MEALLER GÖNDERİP “Hepsine bakın Rahman kitabı Arapça kuran olarak açıklarım diyor!” DİYORSUN. KİTABI ARAPÇA KURAN OLARAK AÇIKLARIM DEMİYOR. BÖYLE DÜŞÜNÜRSEN TABİ KİTAP BAŞA KURAN BAŞKA GİBİ ANLARSIN. ARAPÇA BİLENLER İÇİN KURAN AYETLERİNİN AÇIKLAMA OLARAK İNZAL OLDUĞUNU ANLATIYOR.

“Sizler ayetin anlamıyorsanız! Sıkıntı imanınızdadır!!” DİYEREK İMANIMIZA HÜKMEDİYORSUN.

“Allah muhamede Kuran’ı öğretsin diye indirmedi??” DİYORSUN.BİZİM BU İFADEMİZDEN BU MU ÇIKIYOR? HAYIR. AMA ALLAH ONU DA BİR YANDAN UYARIRKEN TAHRİM 1 GİBİ AYET OLARAK İNDİĞİNDE DİĞER YANDAN ONUN DA REHBERİ OLACAK OLAN BİR KİTAB YANİ KURAN OLUŞUYOR.

“Kitabı öğretsin diye kuranı indirdi!!” DİYORSUN. HANGİ KİTABI? X NE? KİTABIN ADINI YAZ. YOK. ALLAH NEDEN ONA DA AYRI BİR İSİM VERMEMİŞ? KURANA ALTERNATİF Mİ BULDUN NEYİN PEŞİNDESİN?

“Kuran kitap olsaydı!! Kuranı ve hikmeti öğretirdi!!” DİYORSUN. AYET “İÇİNİZDEN SİZDEN OLAN BİR RESUL GÖNDERDİK. O SİZE AYTLERMİZİ OKUYOR, SİZİ ARINDIRIYOR, SİZE KİTABI VE HİKMETİ ÖĞRETİYOR…” DERKEN

İNZAL OLAN AYETİN İLK MUHATABI OLDUĞU İÇİN KURANI ÖĞRETTİĞİ DE DOĞRUDUR.

DİYELİM Kİ ÖZELLİKLE BU AYETTE (BAKARA, 151) ALLAHIN KİTAB DEDİĞİ KURAN DEĞİL, BU DURUM FUSSİLET 3’TE GEÇEN “ARABCA BİR KURAN OLMAK ÜZERE AYETLERİ AÇIKLANMIŞ BİR KİTAB” DENİLİRKEN KURAN’A KİTAB DENDİĞİ GERÇEĞİNİ DEĞİŞTİRMEZ.

ÖZET: KASTETTİĞİNİZ ANLAMDA “ALLAH’IN HUSUSİ BİR KİTABI” OLDUĞU MUHAKKAK AMA BU DURUM KURAN’A KİTAB DENEMEYECEĞİNİ GÖSTERMEZ. YARGI GÜNÜ HER İNSANIN OKUYACAĞI KENDİ KAYDINA BİLE KİTAB DİYOR…

Ben nefsime veya atalarımdan öğrendiğime güvenmem! Delil ile konuşurum aşağıdaki ayetlerde Rahman iki kitaptan bahseder! Musa’ya verilen kitap ile elimizdeki kitap! Sizin İncilin kitap olduğuna deliliniz? Nedir? DEMİŞSİNİZ. KURANIN AÇIKLAMADIĞINDAN MESUL DEĞİLSİN. İKİ KİTABDAN BAHSEDİYOR EVET. BİRİ KURAN VE TEVRAT GİBİ. DİĞERİ DE ALLAH’IN MAHFUZ ETTİĞİ KANUNLARINI TAŞIYAN EVREN GİBİ.

Allah’ın kadrini gereği gibi bilemediler. Çünkü, “Allah, hiç bir beşere hiçbir şey indirmedi” dediler. De ki: “Mûsâ’nın insanlara bir nur ve hidayet olarak getirdiği, parça parça kâğıtlar hâline koyup ortaya çıkardığınız, pek çoğunu ise gizlediğiniz; sizin de, babalarınızın da bilmediği şeylerin size öğretildiği Kitab’ı kim indirdi?” Deki “Allah” (indirdi) sonra bırak onları, içine daldıkları batakta oynaya dursunlar(91) Bu Kitapta elindekilerini tasdik eden, sehirler anasi halkini ve çevresindeki bütün insanligi uyarman için indirdigimiz mübarek bir kitaptir. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab´a da iman ederler ve onlar namazlarina da devamlidirlar.(92) DEMİŞSİNİZ. ALLAH TEVRAT VE KURANA KİTAB DEDİ. İNCİLE DEMEDİ DİYE YAYGIN GÖRÜŞ “İÇİNDE HÜKÜM BULUNMADIĞINDAN” DİYOR. AHLAK KİTABI OLMAKTAN İBARET GÖRÜLÜYOR. BEN AZINLIĞIN GÖRÜŞÜNE KATILIYORUM. ALLAH’IN İNZALİNİN KİTAB OLMASININ ÖLÇÜSÜ NEDİR? ÖNCE ÖLÇÜYÜ BELİRLEMELİSİN. BAKIYORUM BELİRLEDİĞİN BİR ÖLÇÜ YOK. EĞER ALLAH BİR ŞEYE KİTAB DEMEDİĞİ İÇİN O KİTAB OLMUYORSA SEN DE DEMEZSİN. AMA BİR ELÇİNİN ÖNDERLİĞİNDE GELİŞİNE VE İÇİNDE VAHİYLER BULUNDURMASINA VE ONA “İNCİL” ADI VERİLEREK BİR İSİMLE ANILMASINA, HELE İSİMLER SIRALANDIĞINDA “TEVRAT- ZEBUR-İNCİL-KURAN” DÖRTLÜSÜ OLARAK GELİŞİNE VE MAHİYETİNE BAKARSAN KİTAB DA DİYEBİLİRSİN. BU BENİM KURANIN GENELİNDEN ÇIKARDIĞIM BİR SONUÇ VE HİÇ KİMSEYE BU SONUCA İMAN ETMESİNİ SÖYLEMİYORUM. ÇÜNKÜ BUNU BİLMENİN ÖNEMİ YOK. ALLAH KİTABLARDAN BAHSEDERKEN SENİN İLERİ SÜRDÜĞÜN MAGAZİNİ DEĞİL DAHA ÖNEMLİ MESAJLARI VERİYOR. İNCİL KİTAB MI? BİLMESEN DE OLUR.

Rahman sadece 2 kitaptan bahseder! Musa’ya verilen ve elimizdeki kitap!! Rahman! Tevrat’ı ve incili uygulamayan hiç bir şey üzere değil diyor! Siz ise heva ve hevesinize uyarak!! Bundan sorumlu değiliz diyorsunuz!! İlginç!! De ki: “Ey Kitap ehli! #Tevrat’ı, #İncil’i ve Rabbinizden size indirileni #uygulamadıkça hiçbir şey üzere #değilsiniz.” Andolsun ki sana Rabbinden indirilen , onlardan çoğunun taşkınlık ve küfrünü artıracaktır. Öyle ise o kâfirler toplumu için üzülme(68).  DİYORSUNUZ. RAHMAN BUNU 7. YÜZYILDA DEDİ. ŞİMDİ 21.YÜZYILDAYIZ VE BU KİTABLAR DA EHLİ KİTAB DA ÇOK DEĞİŞTİ. RESULULLAH DÖNEMİNDE EHLİ KİTABIN BİR KISMI MÜŞRİK DEĞİLDİ. BU YÜZDEN ONLARIN KESTİĞİ ET YENEBİLİYOR, ONLARIN KADINLARIYLA EVLENİLEBİLİYORDU. BENİM HEVAMA VE HEVESİME UYDUĞUMU SUİ ZAN İLE SÖYLÜYORSUN. EVET SORUMLU DEĞİLİZ. ALLAH İNCİLLE İLGİLİ HANGİ MESAJLARI VERİYORSA ONLARDAN SORUMLUYUZ. “KİTAB” DEMEMESİ GİBİ VERMEDİĞİ MESAJLAR VARSA ELBETTE SORUMLU DEĞİLİZ. LÜTFEN AYETLERİ BODOSLAMA OKUMAYINIZ.

EVREN DE KİTABDIR:

"Yerde ve kendi öz nefislerinizde başınıza bir şey gelmesin ki, Biz onu yaratmadan önce, bir Kitapta bulunmuş olmasın." (Hadid, 57/22)

"Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi bir ümmet olmasınlar. Biz Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır." (En'am, 6/38)

"Mutlaka O'nun bilgisiyle düşen bir yaprak, yerin karanlıklarındaki bir tanecik, yaş ve kuru hiçbir şey yoktur ki, apaçık bir Kitap'ta bulunmuş olmasın." (En'am, 6/59)

YAPTIKLARIMIZI YAZAN AHİRETTE OKUNACAK OLAN BİYOGRAFİMİZ DE KİTABDIR:

"Onun için kıyamet günü bir kitap çıkarırız da 'oku kitabı'nı (deriz)." (İsrâ, 17/13-14)

HESABA ÇEKİLDİKTEN SONRA VARACAĞIMIZ YER DE KİTABDIR:

"Hayır hayır, muhakkak fâcirlerin kitabı siccindedir. Bilir misin siccin nedir? Açık, sağlam, yanlışsız, belirgin, rakamlı bir kitaptır... Hayır hayır, muhakkak iyilerin (ebrâr) kitabı ılliyindedir. Bilir misin ılliyyîn nedir? Açık, sağlam, yanlışsız, belirgin, damgalı, rakamlı bir ki­tap" (Mutaffifîn, 83/7-9,18-19)

KURAN VE TEVRATA ZATEN KİTAB DİYORSUN… BAK KAÇ TÜRLÜ ETTİ… İKİDEN FAZLA…

Not: Büyük puntolu yazılar verdiğimiz cevaplardır.