İSLAMİYET'TE KURBAN BAYRAMI DA RAMAZAN BAYRAMI DA YOK SAVIM

Bayram sözcüğü Türkçe sözcük, yani Arabça değil, yani İslamiyet dini inançı yani Arablar 'Bayram' diyor olamaz(olamazlar). 

Peki; Arablar, İslamiyet 'Kurban bayramı' ve 'Ramazan bayramı' yerine ne diyor(diyorlar)? 

Zaten dinde bayram, eğlence, nefs olmaz çünkü din nefse karşıdır çünkü nefs hem en büyük cehalettir ki din cehalete de karşıdır, hem kötülüklerin hem nedeni hem amaçıdır, hem de önce akılı, sonra da ahlakı, vicdanı yok eder. Yani bayram ve din asla biraraya(bir araya) gelemezler; getirilmek isteniyorsa da yanlıştır, dine aykırıdır. 

Ezanı, Kuran'ı Arabça isteyenler acaba neden 'Kurban bayramı', 'Ramazan bayramı' derken Arabça değil de Türkçe kullanıyorlar? Yoksa gerçekte İslamiyet'te 'Kurban bayramı, 'Ramazan bayramı' mı yok, yoksa 'Kurban bayramı'nın, 'Ramazan bayramı'nın Arabçası hoşlarına mı gitmiyor? 

Google sözlüğüne baktım; 'Bayram'ın Arabçası 'Eyd' imiş, yani 'Zeyd' gibi. Yani 'Kurban bayramı' değil 'Kurban eyd', 'Ramazan bayramı' değil 'Ramazan eyd'. Peki, herşeyin Arabçasına meraklı, çocuklarına bile Arabça adlar koymaya çalışan mantık neden iş 'eyd'e gelince 'bayram' diyor, doğruya göre değil keyife, nefse göre davranıyor? 

Açık ki, gerçek ki Muhammed asla 'Bayram' dememiş. Öyle ise Muhammed'in sünnetlerinden söz edenler neden Muhammed gibi 'eyd' demiyorlar da, Türkler gibi bayram'' diyorlar?  

Gerçek ki 'eyd' yerine 'bayram' denilmesi dini açıdan yanlış, kötü, zararlı ve olumsuz sonuçlara neden olmaktadır çünkü 'bayram' denilince(deyilince) işin içine, dinin en büyük düşmanı olan nefs girmekte, ve insanlar nefsten kaçmak yerine nefse yani dinin en büyük düşmanına koşmaktalar. 

Gerçek ki nefs dinin en büyük düşmanıdır; yani nefs egemen olan yerde din olmaz, din olan yerde nefs egemenliği olmaz. Yani açık ki 'eyd' yerine 'bayram' demekle(denilmekle) nefs yangınına körükle gidilmiş olunmaktadır.  

Bu nedenle Müslümanlar 'Kurban bayramı', 'Ramazan bayramı' demeliler. Din nefs değildir, nefsi terktir. Hem nefs, hem din olmaz. Din ziyafet yeri değildir; din bilim, ahlak, nefssizlik ve inziva yeridir. Bu nedenle ki Muhammed Sultanlarla düşüpkalkan/düşüp kalkan alimler bile hırsızdır; ölmeden ölün; Müslümanın yemeği gösterişsizdir' demiştir. 

Bilinmeli ki nefse gidiyorsanız dine değil, dinin en büyük düşmanı ile dostluğa gidiyorsunuz demektir.  


Necdet Gürçiftçi
nternette yayınlandığı zaman: 22.7.20/02.07