BİR SAVUNMA YAZISI (4)

Bakınız benim bu saydıklarım yüzünden müslüman dünyasında siz belki o kadar duymuyorsunuz ama ben duyuyorum; dinimizin hurafeleşmesinden ve bid’at batağına batmasından tutun da bu yüzden Müslümanların deist ve ateist olup mülhid olmasına kadar her şey konuşuluyor. Muhakkak ki Said Nursi’nin halkasında bunlar konuşulmuyor. Ama o halkanın dışı böyle değil. Hele Müslümanlıktan çıktıktan sonra neler konuştuklarını bir bilseydiniz…

Müslümanların birbirine girmediklerini ve dünyaya hakim olduklarını mı sanıyorsunuz? Perişanlar. Zaten Kuran kaynaklı yaşamadığımız için ehl-i salib ellerini ovuşturarak bizi izliyor. Bak siz yukarıda ne başlık atmışsınız? Siz Mustafa’yı alnının çatısından vuruyorsunuz, öbürü Ahmed’i, bir diğeri Mehmed’i? Yukarıdaki başlık bana ait değil. Alimler hata yapmaz mı? Yaparlar. Fakat siz uluorta konuşursanız her şeyin uluorta dökülmesine neden olursunuz. Oldunuz da. Siz de hatalarla uğraşıyorsunuz. Bu konuda daha masum değilsiniz. Eğer objektif yaklaşıp alimlerimizi hatalarıyla da tanıyıp hatalarıyla da sevebileceksek yapıcı olarak ortaya koyalım. Yok eğer bir kısmına yerden yere vurup diğer kısmı sanki hiç hatasızmış gibi göklere çıkaracaksak bu adilane olmaz. İnsanların uyanışını alimlerin hatalarının üzerine giderek yapmamalıyız. Bırak Kuran’ı referans gösterenler göstersinler.

Ben Kuran ile ilgilenmeye başladığımda henüz çok genç iken İslamoğlu’nu gözümde büyütürdüm. Fakat Kuran’ın büyüklüğünü görünce herkes kendi boyuna geldi. Nurettin Yıldız gerçekten yapıcı. Bak onun hatalarını ortaya döküyor muyum? Her kulun hatası olur; olacak da. Nurettin Yıldız da Sadi Nursi de iyi niyetliler. Hele Said Nursi mücahid idi de.

Sevgili ..., bu konuda size katılıyorum. Ama siz de alimlerle uğraşmayın. Size alimlerimiz farklı gelebilir ama düşmanlarımız aynı. Düşmanımız nefsimizdir, şeytandır, siyonizmdir, evanjelizmdir, misyonerliktir…Bunun ortasını bulamayışımızın nedeni şu: Bir kişi kendi alimleri hatalıyken başka alimleri eleştirince karşı tarafı tahrik ediyor. Onlar da kılıçlarını çıkarıyorlar. Böyle olmamalı. Bir nedeni de şu: Mesela bazı tarikatlarda şeyhler çok abartılarak şirke kadar varıyorlar. Buna dayanamayan takva bir Müslüman uyarma ihtiyacı hissedince gümbürtü kopuyor. Neden çünkü o şeyh onların kafalarında kusursuz ve tabu haline gelmiş. Bölünmeyelim diye susulması mı normal? Bu tartışılır. Düşmanın alay konusu olmamanın yolu ya herkes sarılmak için Kuran’dan başka bir Allah ipi kabul etmeyecek yahut herkes susacak ve Müslümanlar hiçbir tartışma açmayacaklar.

İmam Şafii’nin kusurlarını cahillerin önün de dökme konusunda sizinle aynı fikirdeyim. Dökmemeli. Fakat diğer yandan da ümmet içinde cahiller bulundurmamak için çaba göstermeli.

Said Nursi’ye olan muhabbetin Atatürk’e karşı çok daha fazla olduğunu görmüyor musunuz? Siz çok sevilen birini sevdirmemek için hedefleyeceğinize Kuran’ı sevdirin Kuran’ı seven biri zaten İslamoğlu’nu da, Said Nursi’yi de, şeyhleri de, Mustafa Kemal’i de ne kadar sevip sevmeyeceğini bilecektir. Metot bu.

“Birinin lafına Atatürkü kattığını duyduğum zaman, hemen cüzdanım yerinde mi diye yoklayasım geliyor." (Mustafa İslamoğlu 3 Eylül 2005). Bu ifade Atatürk’ün alet edildiğini göstermek için sarf edilmiş gibi görünüyor. Sol cenah onu kendi çıkarlarına alet etmekte mesela… Benim size şirke varan alim hatası misallerimden sonra hala “durup dururken bu rahmet dileme mevzusu nerden çıktı acaba?” deyip hata peşinde koşuyorsanız hatanın büyüğünden başlamanızı öneririm. İslamoğlu ona rahmet dilese ne olur dilemese ne olur? Müslüman ona muhabbeti mi artacak? Ancak şu nüfus kâğıdı Müslümanı olan solcu tipleri kendi Kuran halkasına çekecektir. Bırak çeksin. Buna takılmaya gerek yok bas geç.

Kadir Mısıroğlu’na Allah rahmet eylesin; bir zamanlar çok genç iken onu da çok hem de beğeniyle dinlemişimdir ama “püskülü” demedim hiç; demem de. Fakat Kadir Mısıroğlu Mehmed Akif Ersoy’a (utandığımdan yazamadığım) “pzvnk” kelimesini nasıl söyler? “Keşke Yunan İzmir’e girseydi” diyerek sakıncalı bir tartışmayı nasıl açar? Mısıroğlu Müslümanları kızdırmıştır. Her kızdırmanın da bir bedeli olur. Susan Müslüman olur ama konuşan Müslüman da olur. O “pzvnk” demiş, diğeri “püsküllü.” Hangisi daha ağır? Birisi ölünün arkasından demiş, diğeri hayatta olana… Neden testeremiz hep bir tarafa kesiyor? Lütfen bunu da bir görün?

Mustafa İslamoğlu gibi düşünmediğim konular Kuran yorumlarıyla ve onun hadislere bakış açısıyla ilgilidir. Bakın ne diyorum... Ne kadar önemli bir fark. O beni kesmez. Ama adil olmak zorundaysam onu da savunurum sizi de.

Neyse, bir baktık ve gördük ki o durup dururken “püsküllü” dememiş. İnceledim baktım…Kadir Mısıroğlu ona demediğini bırakmamış. İslamoğlu’nu İslam’ı bozmakla tekfir etmiş. Hatta İslamoğlu’nun “püsküllü” kelimesi Kadir Mısıroğlu’nun söyledikleri yanında çok hafif kalır. Hani diyorum ya Mustafa İslamoğlu’ndan ben istifade edemem diye, Kadir Mısıroğlu için bunun bin katını söylerim. Benim için bomboş. Youtube’a bakın. Bu testerenin beri tarafı…

Özetle: Biz Kuran’ı anlamaya bakalım. Kuran bize kendimiz dahil bütün gözümüzde büyüttüklerimizin herkesin boyunu ölçecektir... Burada adı geçen tüm alimlerimize Allah rahmet eylesin inşallah… Eksiğiyle fazlasıyla bizimdirler…


Başlık Kategori Yayın Tarihi
BİR SAVUNMA YAZISI (20) Genel 28.09.2020
BİR SAVUNMA YAZISI (18) Genel 24.09.2020
BİR SAVUNMA YAZISI (17) Genel 20.09.2020
RESULULLAH'IN AİŞE VALİDEMİZLE EVLENMESİ RİVAYETLERİNİN KRİTİĞİ Genel 13.09.2020
BİR SAVUNMA YAZISI (16) Genel 04.09.2020
Başlık Kategori Yayın Tarihi
KADIN Genel 12.09.2020
Ya Olduğun Gibi Görün ,Ya Göründüğün Gibi Ol Genel 07.09.2020
Kadınları Kerhane Kadınlarına Benzetme Genel 29.08.2020
Başkasının Hakkını Gasp Etmek Genel 29.08.2020
MİLLİ GÖRÜŞ ‘MİLLİ’ Mİ, İRANÎ Mİ?(1) Genel 29.08.2020

Yazıya yapılan bütün yorumlar

Yüksel Yılmaz 31.08.2020

Hatırlamayın, delillere bakın ve şahid olun...

N. Tomdaşım 14.08.2020

Kadir Mısıroğlu acaba "(keşke) Yunan galip gelseydi" mi dedi, yoksa "(eğer) Yunan galip gelseydi" mi dedi? Kadir Mısıroğlu'nun sözlerini bütünlük içinde ele aldığınız zaman özetle şunu söylediğini hatırlıyorum: Bugün Yunanistan'da yaşayan Müslümanların müracaat edebileceği şeriat mahkemesi var, bizde o da yok. Yunan galip gelseydi (Yunanistan'daki duruma bakarak) şimdiki durumda olmazdık.

ThomasHat 31.05.2020

Map diseases coronavirus https://coronavirus-world-map.net/statistics-in-penza-region.html

Bu yazıya sizde kendi yorumunuzu yazabilirsiniz.