Diyanet Ve Taburede Namaz

Ibadetler; belli kaide, kural ve zamanda nasil yapılacağını; Kur'an ve hadislerden istifade edilerek detaylı biçimde fıkıh kitaplarinda izah edilmiştir.

Mazaret sahibi kişinin namazını nasıl kılacağını da Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem net bitiçmde göstermiştir.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'e basur hastalığı olan bir sahabenin namazı nasıl kılacağını sorması üzerine: "Ayakta kıl, eğer buna gücün yetmezse oturarak, yine gücün yetmezse yaslanarak kıl. Eğer gücün yetmezse sırt üstü kıl. Allah kimseye gücünün yetmeyeceğinden fazlasını yüklemez."(Buhari, Tirmizi, Nesâi, Ebu Davud ve Ibn Mâce)

Bütün bunlara ragmen, camilerde giderek artan Tabureda, kürsüde veya koltukta oturarak namaz kılındığı görülmektedir.

Diyanetin geç olsada camilerdeki bu duruma son vermek ve bu yanlışa dur demek için yasaklama kararı alması doğrudur.

Ne yazık ki ibadet ile adet arasındaki farkı bilmeyen ve cami cemaatinin artmasını da öne sürerek bu karara karşı duranlar olduğu görülmektedir.

Dindar! gözüken ve "çağımız", "peygamber döneminde tabure yoktu" diyerek taburede namaz kılma fetva verenlere itibarla mi veya bilmeyerek mi bu yanlışın yapıldığıdır.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem bir hastayı ziyaret edip onun yastığa oturarak namaz kıldığını görünce yastığı atıp şöyle buyurdu: "Gücün yetiyorsa yerde kıl, yetmiyorsa îmâ ile kıl. Secdede rükû'da daha fazla eğil."(Beyhakî) diyerek onun yaratığa oturarak namaz kılmasını men etmiştir.

Bir başka rivayette: "Oturarak kılmaya gücü yetmezse kıbleye yönelerek sağ tarafı üzerine kılar. Buna da gücü yetmezse ayaklarını kıbleye çevirerek sırt üstü kılar." buyurmuştur.(bahr-ür raik)

Alimran 191 ayet;

"Onlar ayakta duruken, otururken, yatarken hep Allah'ı anarlar;...) (Allah'ı anarlar; zikir ederler, namaz da bir zikir dir.)

Diyanet İşleri Başkanlığı  01.12.2010 tarihli DİYU karı ise: "Bu sebeple hastalık ve özürlülük gibi herhangi bir rahatsızlığı bulunan kimselerin, zorunlu olmadıkça namazlarini sandalyede değil, yere oturarak kılmaları uygundur.

Mazaret sahibi kişi; doktorun teşhisi ve fıkıh konusunda uzman bir alımın fetvasına göre de namazı nasıl kılacağını öğrenebililir ve öylede kılabilir.

Yoksa, ağrıyı bahane edip, ayağını uzatarak, sağa uzanarak veya sırt üstü namaz kılma imkanı olduğu halde farz (nafile namaz degil) namazını taburede, kürsüde veya koltukta kılması caiz değildir.

Selam ve dua ile. 


Başlık Kategori Yayın Tarihi
15 Şubat Ve Sevgililer Günü Genel 13.02.2020
Boşanmış Kadın Ve Hülle Eğitim 02.01.2020
Kardeşlik Hukuku Genel 17.10.2019
Batı Gibi Olamayız Genel 05.10.2019
Eğitim Ve Öğretim Eğitim 05.09.2019
Başlık Kategori Yayın Tarihi
HOCAM AHMET BAYDAR’DAN TUTTUĞUM NOTLAR (1) Genel 23.02.2020
SURİYE’DE BARIŞ MÜMKÜN MÜ? Genel 22.02.2020
ATAKAN KAYALAR Genel 21.02.2020
Felaketler Ülkesi Olmak İstemiyoruz!!! Genel 07.02.2020
BEKÇİLİK SİSTEMİ YENİDEN, NEDEN! Genel 05.02.2020

Bu yazıya ilk yorumu siz yazın.