DİN HADİSİLERİ GÜNÜ İLAN EDİLMELİ

Dünyada binlerce gün var. 

Ancak en önemli gün yok.

Özelde 'Ahlak günü', genelde ise dini tarihte ilk kez bilimsel, mantıklı ve insani olarak tanımlamış olan Din hadisileri(hadisleri) günü yok.

Din hadisileri; dünyada ilk kez, dini doğru, bilimsel, mantıklı, insani olarak tanımlıyor dediğim hadisleri içinde topladığım tanımdır.

Din hadisileri; basit, düz mantıkla anlaşılabilecek birşey değildir.

Örnek ki 'Din vicdandır, merhamettir, dürüstlüktür' denilse herkes anlar ancak görülen ki değişen birşey olmuyor çünkü İslam dünyasından 21. yüzyılda binlerce alim, alime çıkması gerekirken Işid adı altında binlerce terörcü(terörist) çıktı; yalan-hile üzerine kurulu bir dünya demek olan siyasete karşı çıkmak yerine yandaşlar çıktı; bebekleri, çocukları öldürtmeyi töre yapmış Osmanlı hanedanlığı'nı ve sultanlarını dışlamak yerine baştaçı edenler çıktı çünkü hem dini tanımlayan Din hadisileri'nden uzaklaşmak akıldan-mantıktan uzaklaşmaktır hem de Din hadisileri'ni ya da dini yalnızca 'Vicdan, merhamet, dürüstlük, yardım etmek, iyilik' gibi şeyler olarak anlatmak çözüm değildir çünkü yoksa örnek ki ahlaka aykırı davranmayanlar, köpeklere su verenler, dilencilere sadaka verenler, borcuna sadık olanlar kendilerini dinli sanabilirler oysa bunları bikini, mayo adı altında herkesin içinde sütyen-külot ile yani dine aykırı bir halle bulunanlar da yapabilirler.

Demek ki din yalnızca vicdanla, merhametle, dürüstlükle anlaşılamaz, anlatılamaz, öğretilemez, savunulamaz.

Bu durumda konuya ahlak ta giriyor. Bu sayede din başkalarının yanında, kamusal alanlarda ahlaka aykırı giysilerle yaşamayı, bulunmayı da, ahlaka aykırı kişilikleri ve ahlaka aykırı hayatları da dışlamış oluyor. Ahlak din için o kadar önemlidir ki 'Alimler peygamberlerin varisileridir' sözü(hadisi) yalnızca ahlaklı olan alimler ve ahlaklı olan alimeler ile ilgilidir ki bu hal 'Sultanlarla düşüpkalkan(düşüp kalkan) alimler de hırsızdır(dine aykırıdır' sözü ile de somutlaştırılmıştır, somutlaşmıştır; 'Dinsiz de olsalar alimlerin yeri Cennet'tir' sözü yalnızca ahlaklı dinsiz alimleri ve ahlaklı dinsiz alimeleri kapsar. Yani 'Dinli' denilen alan biraz daha daralmış, biraz daha somutlaşmış ve biraz daha nitelikleşmiş oluyor.

Ancak bu da yetmez. Çünkü vicdanlı, merhametli, dürüst ve ahlaklı olup ta dine aykırı olmakta olur. Örnek ki vicdanlı, merhametli, dürüst ve ahlaklı olunmuş ancak nefse köle olunmuşsa din, dinlilik bunu da dışlar. Nefs yalnızca sigara, içki, açıksaçık giyinmek, daracık giyinmek gibi şeyler değildir; midedüşkünü(mide düşkünü) olmak, yemekle içmekle mutlu olmak, gezmekdüşkünü(gezmek düşkünü) olmak, alışverişle mutlu olmak, moda ile mutlu olmak, pirsing, dövme, gösteriş için kas yapmak, gösteriş için sıpor(sipor/spor) yapmak, kırmızı ışıkta geçmek, denize zevk için girmek gibi şeyler de nefstir.

Ancak nefssizlik te yetmez. Çünkü insanlar vicdanlı, merhametli, dürüst, ahlaklı, nefssiz olup ta dine aykırı olabilirler. Yani vicdanlı, merhametli, dürüst, ahlaklı, nefssiz olup ancak mantıklı ve tutarlı olmamak ta dine aykırıdır çünkü dini tanımlayan Din hadisileri 'Din bilimdir/ilimdir/ilmdir' diyor, bilim ise zaten mantık ve tutarlılık demektir, ve mantığı ve tutarlılığı amaçlar. Yani bu durumda örnek ki vicdanlı, merhametli, dürüst, ahlaklı, nefssiz olup ta örnek ki fala, büyüye, cinlere, perilere, astrolojiye yani bilimdışı şeylere inanmak ta dine aykırıdır.

Ancak 'Din bilimdir' sözü de kendi başına anlaşılabilecek bir söz, tanım değildir. İnsan bu sözü(hadisi) anladığını sanır ancak bu sözü tanımlayan öteki sözleri bilmeden gerçekte anlamaz. 'Din bilimdir' sözünü 'İslam bilimini; Allah bilimini tanımlıyor' diyenler çıkar öyle ise 'Bilim Çin'de olsa gidip öğrenin' sözünü(hadisini) de bilmek, anlamak gerekir çünkü Çin'in İslamiyet ile, Allah ile ilgisi yoktur; ve yine 'Dinsiz de olsalar alimlerin yeri Cennet'tir' sözü(hadisi) de dinin bir ilaha inanmak değil bilim demek olduğunu anlatır.

Görüldüğü gibi; en başta kendilerini dini biliyor, dini anlıyor, dinli sananların açıklamalar, koşullar ilerledikçe kendilerinin dinden, dinli olmaktan ne kadar çok uzakta olduklarını görrmektedirler(anlamaktadırlar).

Dini tanımlayan Din hadisileri insanlığın en büyğk zaferidir. Dini tanımlayan sözler söyleyen Muhammed te dünyanın en büyük dahisidir. Ve dini tanımlayan Din hadisileri insanca bir insanı, insanca inanlığı ve insanca bir dünyayı yaratabilecek; barış, huzur, dostluk, iyilik, doğruluk, medenilik, akılmantık(akıl mantık), birlik ve beraberlik içinde dünya kurabilecek tek yoldur. Bu nedenle yılda bir günün de Din hadisileri günü olması, o günde Din hadisileri'nin anlatılması, öğretilmesi insanca bir insanlık ve insanca bir dünya için zorunludur. Din hadisileri günü ile örnek ki Ahlak günü, Vicdan günü, Merhamet günü, Medenilik günü, Nefssizlik günü, İnziva günü, İyilik günü, Sevgi günü, Bilim günü, Felsefe günü, Dürüstlük günü, Adillik günü, Adalet günü, İnsan günü, İnsanlık günü; Barış günü, Dostluk günü gibi günlere de gerek kalmaz çünkü bunların tümü de Din hadisileri'nin içinde var.

Bence; Din hadisileri günü ocak ayında olmalı ki insanlar, toplumlar ocak ayında Din hadisileri'ni öğrenmeye, anlamaya, kavramaya, ve daha yaz mevsimi başlamadan pılajlardan(pılajlardan), otel yüzme havuzularından(havuzlarından), site yüzme havuzularından uzak durmaya başlasınlar. Gerçek ki bikini, mayo yani sütyen-külot yani çıplak olarak ortalıkta dolaşmak ahlaka aykırılığın, utanmazlığın en yasal, en zirve ve çocuklardan yaşlılara, baylardan bayanlara, cahilden üniversite okumuşa, evsizden siyasetçiye-öğretmene-akademisyene-sanatçıya; dinsizden dini inançlıya kadar geniş bir kitleyi kapsayan en genel, en zararlı ve en tehlikeli halidir; akıldışı-ahlakdışı modanın bile en zirve halidir.

Gerçek ki insanı, toplumları, insanlığı tek en doğru eğitici ve birleştirici tek şey dini tanımlayan Din hadisileri'dir.


Necdet Gürçiftçi
Bağımsız, özgür, bilimsel, tarafsız; hiçbir dini inançtan ve hiçkimseden yana olmayan dinli ve bilge
İnternette yayınlandığı zaman: 7.4.19/08.16