Uşak,tan Turkiyeme koylu bakisi

Merhabaaa. Yaşamlar ne kadar degerli. Uzun gunler haftalar aylar yillar bir ömür dediginnnn. Göz acip kapamak kadar,miş. Yokkk ulen yokkk neler neler gordu bu insannn ogluuu. Her bir insani dusunun,dunya nufusu ,6,milyar civari. Ve her bir canli insan simasi farkli,doguşu ,omru,zamani,yaşadiklari,inanci,bulundugu ,yer,cilesi ,hayat tarzi,duşuncesi,ve vedasi,her biri hic bir birine benzemez. Her devrin,her insanin,hayatin farkli zamanlarda,bir cok özel,ve guzel,bazen,elem,tasa,keder,olabilir. Ïşte őmůr dedigin bu fasil. goz acip kapama kadar sanirsiniz siz. halbuki,biz insan,dogumda,cocukken,ergenlik,e,hatta,olgunluk,cagina,bazen, yaşlanma, cagina kadar,hatta bazimiz, bir sure sonra bunama cagi olan ihtiyarligin son evresi olan,hic bir şeyi hatirlamama,olan tip taki adi,alzeymir.bazilarimiz,genc yaşta hayata veda ederiz. İşt toplumda sabir testi sinavi hayatimiza yon verir. kim oldugumuzu nerden nasil geldigimizi, zaman.bize unutturur. biz dalar gideriz dünya telaşi icinde. Her birimizin kendime øzgu farkli, farkli hayatimiz yaşamimiz vardir. Yuvarlanip gideriz. Taakii, takke důşüp,de . bel bukulunce,hatirlariz.. Vaaaayyy bee. Nasilda gecti oncaaa seneee. Daha dūn gibi. Kimler geldi gecti şu yalan dunyadann. Eee insan oglu. Balik hafizaliyiz tez unuturuz. Şimdi bazilariniz şu yazilari okurkene.verem mirin girin ediyor. Homurr homurr ediyorr. Kimi de len dur galiii. fazla ileri gitmee. deyorrr. Yeni uzun taze bir umut dolu seneye girdik.hayirlisi ile inşallah insanliga hayirlar getirir galii. Emekliyee buyukkk zammm .. Asgari ūcretli calişan arkadaşlar,iyisiniz iyisiniz,galii.iki bin yirmilira oldu maaş. bundan boyle her hafta kirmizi et alir da mangal yakarsiniz offf ne de olsa iyi zamm yapti devleti aliye,sag olsun.devletimiz.allah zeval vemesin.bi de senede emekliye verdigi gibi olmasda. Aldigimiz maaş kadar 3 kez de ikramiye verse valla cok gõzel olcek. Ítiraz edennn.. Yokkkk. Eyer ismeyennn arap osunn. Hele o koylu hemserimizzz,,işler fistikkk her bir yerden dort ceker traktor gibi verem destek. Mazot detegi varrr. tarla destegi varr. gubre destegi varrr. sūt destegi varrr. yani adini anamadigim bir suru destek varrr. se de on kadar ben deyemm yirmiii destek varrr. Vallla insanin koylu olasi geliyoooo. Eeee Esnaf zaten tikir işler. Carsi pazar inne atsan yere důşmez tiklim tiklim,her yer insanlar dukkanlarda magazalarda,AVemele deden buyūkkkkk alişveriş merkezlerini doldurmuş doluuu doluu. Para olmasa buralar acilmaz demii. Insanlarda zevk sefa olmasa . Aboyyy şu mahalli idere srcimleriii.yani mihtar,ve belediye başkani,il genel meclisi,belediye encumeni,mihtar azalari vayyy galiii ne kadarr meraklisi varmiş beee. Laa bu koltuk sevdasii. Yahu oda bi yapiştimi . Govemiyooo,hec birakcen deyen yokkk. Devlete sirtini yaslecen arkadaş. Onu bunu bilmem Angarada bi dayin olucekkk. Sadeşs.koyden haber yok muu. Laaa olmazmii. Valla cemil dayi verem deyoo ki hindi hazir gelin arkadaşlar oda miz hazir. Haci ismail tekin de cay hazir deyo.. Gucu bekir,in halil ugur lennn hadi galii şu berberler tavşan yedircediii nolduuu. koy imami ibramm efendii. simav kurufasulyesi yedircem size emma.öne oglana bi devlet işi ilazimm,sona da minasip bi kiz bulduk mu valla billa søzum söz deyo,da kahve onunde ahaliye bi cay soylemez soylesede dokuz dereden su getiriir de. ïşte boyle bizim burlardan havidisle koyde işle garanti mihtarimiz tek secenek.yuzde yuz haluk yildirim,banko. uşak,ta akp.den mehmet cakin.işi garanti.şu an banko.mahallemiz mehmet akif ersoy da uc donemdir degismez baki gencer.o da konti garanti.. Eee gerisi pek mohim deel izmir,angara,istanbul da akp alivedimi gel ikibin yetmişbir ee kadarrr bu boyle gider . Ben bilmem aziz milletimiz bilir. O kadarrr. Ïlim uşak koyum kirka dan soguk kiş gunlerinde sicak insanlarin sevgi ve selami ile salicakla kalinnn.ůstat...



Yazıya yapılan bütün yorumlar

nuri akgün 09.02.2019

Değerli yazarım köy ile yazılarınızı okudum.okuyucunun sıkılmayacağı şekilde yazmışsınız.Devamını bekliyoruz.

uşak sevdalısı 08.02.2019

Seçim anketçisi çevre köylerde kim kazanır.UŞAK İLİ VE İLÇELERİNİ KİM KAZANIR.TÜRKİYE GENELİ İL İL SEÇİM SONUÇLARINI YAZARSAN SEVİNİRİZ.BİRDE ŞU İBRAM HOCANIN KURU FASULYESİ NASIL BİR ŞEY KUYUCU BEKİRİN TAVŞAN KANI ÇAYI NASIL OLUYOR BİR ANLATIVER.

Bu yazıya sizde kendi yorumunuzu yazabilirsiniz.