Amerika Maceralarımı Okuyanlardan Gelen Sorular(1)

Kadir bey merhaba,

Amerikada ki yaşamınız hakkında yazdıklarınızı soluksuz okudum diyebilirim. 

Eşimle beraber amerikadaki tanıdığımızın yanına turist vizesi alarak gitmeyi ve orda kalmayı  düşünüyoruz. Sizinde tecrübelerinizle bizlere çok faydalı bilgiler verebileceğinize inanıyoruz. Yalnız aklımızda olan sorular var; 

- Vizeyi 10 yıllığına burdan veriyolar, ve biz oraya indiğimizde oradaki polis neden geldin ne kadar kalıcaksın diye soruyor; biz nasıl olsa 10 yıllık vizemiz var 1 yıl kalıcaz ya diyebiliyormuyuz ? yoksa 10-12 gün arası arkadaş ziyareti yapıcaz sonra ayrılıcaz mı diyebiliyoruz 

-Oraya vardıktan sonra 1 hafta içerisinde iş bulduğumu var sayıyorum mesela bir mimarlık ofisinde; orada kalmaya devam edip çalışma ve oturma alabilirmiyim bu şirket sayesinde? Yani o adamlar kardeşim bu adam benim işime yarıyo ahanda bunlar benim şirket evraklarım burda kalsın benimle çalışıcak diyebiliyo mu ? 

-1 haftalık aldığımız statümüz dolduktan sonra sanırım 180 gün daha ülkeyi terk etmek için süremiz var, ve ondada terk etmedik artık kaçak durumuna düşmüş oluyoruz. Yalnız burda ki aslında en önemli soru sağlık konusunda ne yapıcaz? Yani hastalanırsak şu bu nedenle hastaneye gitmemiz gerekirse ne olacak? 

Merhaba Levent bey,  

Öncelikle Amerika'ya gitme şansı elde ettiğiniz için sizi tebrik ederim. 

Ben Turist vizesi almak ile 10 yıllık vize veriyorlar noktasını anlamadım. Turist vizesi en fazla 6 aylıktır. Bu vize hemen hemen herkese verilen vizedir. 10 yıllık vize acaba 10 yıllık pasaport olmasın? Bu konuya biraz açıklık getirin. 

Turist vizesi ile gidecekseniz arkadaş ziyaretinden bahsetmemenizi öneririm çünkü oradakiler sizin arkadaşlarınız vasıtasıyla Amerika'da kalmaya devam edeceğiniz görüntüsü vermemeniz gerekir. Gideceğiniz yerde turistik birkaç yer öğrenip eğer sorarlarsa buraları gezeceğiz dersiniz. 10 yıllık vizeniz varsa bu süre içinde burda yaşayıp ülkemize tekrar döneceğiz demelisiniz. Bir diğer konu eğer ki işvereniniz sizin kendisiyle çalışmaya devam etmeniz yönünde istekli olursa bu konuda size sponsor olması gerekir. Ya sponsorluk masrafını kendisi karşılar ki normalde böyle ama siz sponsorluk masrafını ben karşılarım yeter ki bana sponsor olun da diyebilirsiniz. Mutlaka sponsor olması gerekir statü değişikliği için. 

Amerika'ya giderken mutlaka en az 10 yıllık pasaportla gidin. Vize süreniz bitip kaçak kalsanız dahi pasaportunuzla tüm resmî işlemleri halledebilirsiz. Amerika'da sağlık hakkından faydalanmak herkes için ücretlidir. Ücretler de çok yüksektir. Hastanede bir gün kalsanız 2 bin dolar ödemek zorunda kalırsınız. Ambulans çağırsanız bile o da en az bin dolar. Yani ne yapın edin hastalanmayın. Hastalanırsanız tedavi etmeme diye bir şey yok ama kimliğiniz yani pasaportunuz olmak zorunda ve dediğim gibi ücretler de fazla. En az 10 yıllık pasaport almanızı öneririm. Vizeniz bitse de pasaportla her işinizi halledebilirsiniz. Öte yandan eyalet kimliği de çıkartın oraya gittiğinizde. Eyalet kimliğiniz olursa resmî işlemlerinizde onu da gösterebilirsiniz. Vize süreniz kadar süresi var o kimliğin. 

2 / 8

10 yıllık vize dediğim olay şu; konsoloslukta vizeyi yapıştırıyorlar ya pasaporta, 10 yıl boyunca giriş çıkış yapabiliyosun. Ama Turist vizesi; USA ya tabiki girişte tabiki pasaport memuru 6 ay damgasını vuruyo o yani. Oda statümüz oluyor. Yani yanlış bilmiyorsam bu şekilde. 

Sizin sözlerinizden anladığım şu, evet turist vizesiyle gittiğiniz zaman iş bulup çalışma imkanınız var.  Sadece iş verenin sponsor olabilirim demesi lazım. Doğru mu ?  Diğer bir soru iş verenim bana sponsor olduğu zaman eşimde otomatik olarak bu haktan faydalanıyor mu çalışmasa bile. 

Siz baya bir süre kalmışsınız amerika da çalıştığınız firma bu konuda sponsor olmadı mı size? 

Amerikada sağlık ücretlerinden faydalanmak herkes için ücretlidir dediniz, yani oranın vatandaşıda mı ödüyor? Yani bizdeki gibi bir sgk kurumu masraflarını karşılamıyor mu bu insanların ? Yoksa bu  ödememe olayı sadece göçmenler için mi geçerli ? 

Eyalet kimliği çıkartın demişsinz ya, bu kimliği Turist olarak gittiğimizde bile çıkartabiliyor muyuz ? 

Turist vizesi ile gittiğinizde çalışma hakkınız olmuyor. Ben 10 yıllık vize almanız halinde çalışabilirsiniz demiştim. Yoksa turist vizesi ile gidip de orda çalışmak yasal değil. Yok mu bu şekilde çalışan orda? Var. Sadece maaşlarını elden alıyorlar çünkü maaşı çek olarak alsa vergi kesileceği için devletin de turist vizesine sahip birinin vergi verdiğini görmesi durumunda yasaları ihlal ettiğinizi anlaması zor olmayacaktır. Dolayısıyla turist vizesi ile çalışmak istiyorsanız öncelikle sizi bu şekilde çalıştıracak bir işveren bulmanız gerekiyor. 

Amerikalıların en büyük derdi sağlık ücretleridir. Sadece 65 yaş ve üzeri insanlara ücretsiz olan sağlık hakkı diğer herkese ister vatandaş ister yabancı olsun ücretlidir. Ücretler de dediğim gibi alınan hizmete göre çok yüksektir. Ben orda grip dışında hiç hasta olmadım. Basit rahatsızlıklar için de hastaneye gitmeye gerek yok ama ciddi hastalığınız olursa hastanede sizden ücret talep edeceklerdir. 

Eyalet kimliği turist vizesine sahip olanlara verilmez. Çünkü eyalet kimliği almanız için belli bir yerde ikamet etmenizi gerektirir ama turist vizesine sahip olanlar mantıken belli bir yerde değil sürekli gezen kişiler olduğu için onlara verilmez. 

Peki senin kişisel görüşün nedir bir takım hadiseleri yaşamış bir insan olarak; 

Burada maaşını doğru düzgün alamayan, kirada oturan, kredi borcu olan, elinde mesleği olan birisi bu riski göze almalı mıdır ? Yani evim yok, bi arabam var satıp borçlarımı ödicem ve öyle gidicem. Araba dediğimde 2006 model bir partner yani :) Kısacası orta direk bir hayatımız var. 

Sana göre bu risk göze alınmalı mı ? Gidilir mi herşeye rağmen amerikaya ? Senin görüşün değerli benim için. 

Amerika fırsatlar ülkesidir. Ben şahsen kaçak kaldığım için 10 sene giriş yasağım var şimdi. Ama eğer deseler ki bugün Amerika'ya gidiyorsun diye hiç düşünmem biner giderim. Oranın en kötü hali buranın en iyi halinden daha iyidir. Mimarsınız herhalde. Eğer İngilizceniz varsa hiç düşünmeyin gidin çünkü mimarlık orda çok iyi bir meslek ve iyi de para kazanırsınız. Hiçbir zaman Amerika'ya gidecek bir insana " Gider gitmez milyon dolarlar kazanacaksın" demedim çünkü Amerika'da kendini rezil etmek de vezir etmek de senin elinde. İyi çalışır, harcamalarını ihtiyaçların doğrultusunda yapar ve "uyanık" olursan çok iyi durumlara gelirsin. Ben kaçak kaldığım halde kimi zaman 3 iş yapardım ve şimdi ev alacak paraya sahibim. Oraya gittiğinde iyi bir çevre yapmalısın. Amerikalılarla dostluk kurmak maddi ve 

3 / 8

manevi çok önemlidir ve herkese tavsiye ettiğim gibi kendini "Vazgeçilmez" yapacaksın. Yani atılgan olacaksın. Yaptığın iş beğenilirse ilk çağıracakları kişi olursunuz. Neyse bunları zaten orda yapmak zorunda olduğunuzu kendiniz göreceksiniz. 

Merhaba Amerika’da acaba kaçak olarak yakalandıktan sonra ceza ödediniz mi veya kefalet filan istediler mi bunu merak etmiştim cevap verirseniz şimdiden çok teşekkür ederim. 

Bond dedikleri cezayı ödemedim. Böyle bir cezayı ödeme ihtimalim vardı ancak hakim bu cezayı vermedi. Öte yandan eğer bu cezayı ödemiş olsaydım ödediğim parayı geri alabilirdim. Kaçak kalma süreci içinde herhangi bir ceza yemedim. Ama mahkeme yerine gitmek için uçak bileti ile avukat parası kaçak kalmanın bedelidir. 

Bond cezası ne kadardı acaba ve mahkeme süreci nasıl oluyor tam olarak yazınızda mahkemeyi okumamıştım. 

Bond cezası hakime bağlı. Biz yine de 2 bin doları hazır etmiştik. 

Kaçak kalırken ev araba kiralayamıyormuşsun vs bunlar nasıl hallediliyor diye merak ediyorum. 

Ev kiralarken kontrat imzalaman gerekir aynı şekilde araba için de geçerli. Ama oralarda bu kontrat işini herkes yapmaz. Yanında bir Amerikalı arkadaşın olursa bu tür resmî işleri onun üzerinden yapabilirsin. Tabi böyle birisi sana güvenecek. Bence bu tür şeylere kafa yorma. Amerika’ya git sadece. Göreceksin ki her şey yoluna girecek. Senin yerinde olsam bu tür ufak detaylara değil orda iş anlamında ve eğer ki amacın para kazanmaksa ne yapacağımı düşünürdüm. Para kazanmak istiyorsan ikinci iş bakmalısın. Hatta gideceğin yer belli ise o şehrin Facebook sayfalarına ve gruplarına üye ol. Her şehrin iş bulma grupları var. Bunlara dahil ol. Bu atacağın ilk adım olsun. 


Kadir kardeşim internette yazılarını okudum ve çok üzüldüm verdiğin emekler boşa gitmiş.Belki de hayırlısı böyledir.Ben üniversite mezunu olarak gidicem Amerika’ya.Ben orda kaçak kalırsam bana farklı muamele gösterirler mi ? Üniversite den dolayı. 

İstersen ordinaryüs profesör olarak git, devletin kanunları herkes için aynıdır. Kanunlar diplomalı olanlara farklı muamele etmelerine imkan tanımaz. Onun için diploman değil statün önemli. Statün legal ise legal, değilse illegalsin. Evlilik işine bakmanı öneririm.  En kısa ve garantili Amerika’da kalma şekli evlilikten geçer. 

Benim bu sene Amerika'ya dil kursuna gitme ihtimalim var. Büyük ihtimal New York'ta bir dil kursuna gitmeye çalışacağım. Benim ailemin durumu çok yüksek miktarları karşılayacak durumda değil. Amacım vize başvurusunda sıkıntı olmayacak, uygun bir fiyatta kursla üç ay gitmek. Yani f1 vizesi almaya çalışacağım. İngilizcem başlangıç seviyelerinde. Amacım oraya gidince herhangi bir iş bulup ailemden para almadan geçinmek. Ayrıca üç aydan sonra tekrardan dil kursuna kayıt olarak 1 seneye kadar kalabileceğimize dair bilgi aldım. Kısacası orada ingilizcemi geliştirmek ve kendi paramı kazanarak kurs, kira ve yaşam maliyetimi çıkarmak istiyorum. İş bulamazsam ailemi çok büyük bir yükün altına sokmuş olacağım ve kurstan verim alamadan kısa zamanda dönmek zorunda kalacağım. 

Size durumumu kısaca özetlemek istedim. Size asıl sormak istediğim ingilizce seviyesi başlangıç olan biri orada ne kadar sürede iş bulabilir veya bulabilir mi? Bulabilirsem ingilizce öğrenme durumumu da 

4 / 8

düşünürsek aylık ne kadar kazanabilirim? New York bir çok kaçak işçinin çalıştığı yer diye biliyorum. Ancak Trump başkan seçildikten sonra iş imkanları nelerdir? Sizin bana bu konuda önerileriniz nelerdir? 

Siz orada uzun süreler daha çok riskler alarak yaşadığınız için sizin tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Uzun bir yazı olduysa kusura bakmayın. 

Merhaba Eren, 
Dil okuluna gittiğin zaman yasal çalışma hakkının olmadığını biliyorsun. Bunun için oraya gittiğinde sıkı bir şekilde iş aramalısın. İş ararken de her yere başvuru yapma. Meksikalılar ve Filipinliler orada senin durumuna benzer bir hayat yaşarlar ve seni en iyi anlayacak olanlar yine senin durumunda olan insanlardır dolayısıyla iş ararken  Meksikan restoranları önceliğin olsun çünkü onların çalıştırdığı insanların çoğu da kaçak zaten. Dil okuluna gittiğin zaman tanıştığın kişilerden yardım alabilirsin. 

Amerika yabancılar için mücadele etme yeridir. Dün yazarport sitesinde yeni bir yazı yayınlattım. Yazıda oranın genel bir değerlendirmesini yaptım, belki okumuşsundur. Amerika'yı survivor gibi düşün. Hayatta kalabilmen(başarılı olman için) bütün iş sana düşüyor. 
Günü değil de yarını düşünüyorsan 
"Boşver" kelimesinin anlamını unuttuysan 
Ayağını yorganına göre uzatıyorsan 
Bulunduğun yerin genel karakterini biliyorsan 
Her şeye kolay inanmıyorsan 
Sıkıntı yaşıyorsun diye pes etmiyorsan 
Kişilerle sorun yaşayıp hayata küsmüyorsan 
Amerika'da başarılı olabilirsin demektir bunlar. 

Bulunduğun yeri yani yaşadığın yeri iyi tanı. İnsanların eğilimlerini iyi öğren. Bundan şunu demeye getiriyorum. Ben 3 sene yaşadığım yerin insanlarının ikinci el eşyalara ihtiyaçlarının olduğunu öğrendim ve ikinci el eşya satan yerlerden ya da insanlardan o eşyaları alıp satıyordum bir Facebook grubu üzerinden. İkinci işim buydu ve almak istediğim eşyalarda kapıma geliyordu ve yine satmak istediğimde alıcı kapıma geliyordu. Gittiğin yerde orda Facebook gruplarını ve sayfalarını keşfet. O gruplarda ve sayfalarda epeyce dolaş ve insanların en çok neye para verdiklerini öğren. Sana bir tavsiye olsun bu. 
Amerikalılarla özellikle yaşlı insanlarla tanışman yararına olur. Onlar o şehri çok iyi bildikleri için her zaman sana yol gösterirler. 

Trump zihniyetinin göçmenler üzerinde baskıya devam ettiğini ordaki arkadaşlarım bana söylüyor ki söyleyenler Amerikalı. Hatta işyerlerine gidip kaçak çalışan var mı yok mu diye araştırılıyorlarmış dediklerine göre. Bu seni fazla etkilemez. Amerika'da 10 milyon kaçak var ve bunları tek tek bulacak güçleri yok. Sen iş bulmaya bak orda. İş bulursan gerisi gelir. 
Dilin bir restorantta çalışmaya yetmeyecek gibi. Mutfakta çalışmak için de hem tecrübe hem dil isterler. Bu konuda iş biraz başa düşüyor. Yapman gereken en önemli şey arkadaş bulman orda. İş bulma konusunda hele ki senin gibi tecrübesiz ve dil konusunda sıkıntısı olan biri için arkadaş bulmak çok önemli. 
 

5 / 8

Merhabalar abicim rahatsız ediyorum kusura bakma.. yazarport sitesindeki yazılarını okumudum ve amerikaya gitmek istiyorum.. 26 yaşındayım 3 kez vizeye başvuru yaptım ama hepsinde red aldım.. kaçak gitmeyi düşünüyorum senin fikrin nedir ? herşeyi göze aldım burda maddi sıkıntılarım var borçlarım var bi şekilde gitmeliyim.. senin fikrin nedir nasıl gidebilirim yapabilir miyim orda.. bu arada aşçılık bilgim var türk mutfagından anlarım burger steak falan hepsinden anlarım.. orda iş bulabilir miyim bulursam ne kadar kazanabilirim.. Beni aydınlatır mısın? Teşekkür ederim. 

Merhabalar 
Amerika'ya kaçak gitmek diye bir şey yok ama şansını zorlarsan birkaç yol var. Bunlardan ilki Küba, Kanada ya da Meksika’ya gidip oralardan Amerika’ya geçiş yapmak. Bunlardan en kolay olanı Küba diye duymuştum. Meksika ise en tehlikeli olanı diye duymuştum.  Diğer yol ise kruvaziyer gemiler....Kruvaziyer gemilerde iş bulursan ve gemi ülke ülke dolaşıp Amerika karasularına vardığında gemiden atlayarak karşı kıyıya kadar yüzersin ve bu şekilde Amerika'da kalırsın. Youtube da Idris Usta diye biri var. O adam gemiden atlayarak Amerika'da kalmış sonra evlenerek oranın vatandaşı olmuş biri. Ben bile bazen ölümü göze alarak Amerika’ya gitmek istiyorum ama ailevi nedenlerden dolayı şimdilik olduğum yerde durmak durumundayım. Her zaman Amerika’ya gitmek isteyenlere ‘' Hiç durma, git’' diyen biri olarak sana da aynısını söylüyorum: Hiç durma, git.

 

Merhaba kadir abi nasılsın ? 

Ben amerikaya gitmek istiyorum 19 yaşına gireceğim temmuzda.Green card çekilişine katıldım ama maalesef çıkmadı 10 yıldır çıkmayanlarıda görünce ne olursa olsun bi şekilde gideyim diyorum. 

Senin hikayelerini okudum oradan buldum mail adresini. 

Turist vizesini araştırdım ancak yaşımın küçük olması sebebiyle ve türkiyede iş sahibi olmadığım için ve daha önce hiç yurtdışına çıkmadığım için turist olarak vize vermelerinin imkansıza yakın oldugunu gördüm diğer seçenekler Dil okulu veya community college. 

Dil okulu vizesi konusunda bilgim yok acaba verirlermi sence abi ? onun içinde neden ingilizce öğrenmek istiyorsunuz vs işiniz içinmi diye soruyolarmış sanırım geri dönmeye kanıt istiyolarmış 

Geriye kalan tek çözüm yolu olarak community college olacağını düşündüm ama fiyatları en düşük 16bin dolar bulabildim. 

Bir şekilde dostlardan akrabalardan parayı çıkartabileceğimi düşünüyorum ama çok zorlanarak sanırım okul bu parayı kendi hesabımda yada ailemin hesabında göstermemi istiyor okul ücreti 5-6 bin dolar civarı senelik fakat yemek barınma gezme vs bütün 1 yıllık ihticayı göstermemizi istiyorlar devletin aldığı bir kararmış sanırım. 
Ben bu parayı gösterdiğimde abd ye ulaştığımda tanıdıklarıma geri gönderebilirmiyim çünkü okulun el koyacağını düşünmüyorum orda hemen bir işe girip okul taksitlerini ödemeye çalışacağım sence bir sorun olurmu atladığım birşey vs ? 
Kaçak durumuna düşmemeyi istiyorum hatta 2.yıl okula orda kazandığım parayla devam edip bitirmek istiyorum böylece devlet orda bir işte çalışmamıza izin veriyormuş devamındada green card veriliyormuş tabi bu herşey iyi giderse. 

6 / 8

eğer okul parasını karşılayamazsam abd vatandaşı bir kızla evlenip green card alma durumuna gideceğim. 

Sizce bu şekilde gidebilirmiyim en önemlisi 16bin doları geri verebilirmiyim türkiyedeki dostlara ? 

Hangi şehirleri önerirsiniz çalışabilmek için ? lynwood washington iyimidir acaba orda bir okul buldum  birde bostonia new york var fakat çok küçük bir şehir orada iş bulacağımı sanmıyorum. 

Merhaba, 
Amerika'ya her şey mükemmel olacak beklentisiyle gitme. Orası başka bir dünya. Kendine güveniyorsan, inanıyorsan ve başarma odaklı hedeflerine ulaşma inancın tamsa git. 

Ben oraya çalışma amaçlı gitmiştim, okuma amaçlı değil. Dolayısıyla kolejler hakkında bildiğim tek şey pahalı olmaları. Onun için orda hem çalışmak hem de okumak zorundasın. Hem okul hem de iş biraz zorlar seni ama dediğim gibi başarma odaklı hedeflerine ulaşmaya çalışırsan ikisini beraber götürürsün. Amerika'da hem çalışıp hem okuyan Amerikalı arkadaşlarım var. Onlar kendi ülkelerinde daha rahatlar çünkü çoğu bursla okuyor. 

Merhabalar, 

İnternette Alaska günlüğünüzü okudum, mailinizi de orada gördüm. Birkaç sorum vardı. Cevaplandırırsanız çok sevinirim.Acaba Alaska ya  1-2 yıllığına çalışmaya nasıl gidebiliriz? Çalışma izni ve vize için oradaki fabrikalar bana sponsor olurlar mı? Turist vizesiyle çalışabilir miyiz? Yada orada çalışmanın başka bir yolu var mı? Kolay iş bulabilirmiyiz? 15-16 saatlik çalışmayla aylık ne kadar kazanabiliriz? İyi günler dilerim. 
Alaska'ya otellerde çalışmak için gidebilirsin.Balık fabrikaları için artık öğrenci kabul etmiyorlar.Alaska'da balık fabrikalarında 2 ay çalışmakla harcadığın parayı cikaramazsin.Otelde calissan bile iki departmanda çalışmalısın ki harcadığın parayı ve biraz da fazladan kazanabilesin.Tabi eğer maddiyat için gidiyorsan söylediklerim geçerli.  

Yani ben dil kursuna gideceğimden öğrenci vizesi dedim. (WAT değil) Yaş 35, peki şöyle 6-8 ay yada 1 yıl çalışma izni olmadan öğrenci vizesiyle iş verirler mi bize? Çalıştırırlar mı? 6 ay kaldığımızda ne kadar kazanabiliriz sizce? Selamlar.. 

Internship programı ile gelebilirdin ama yaş en fazla 28 olacak diye biliyorum.Kendini bir şekilde buraya atarsan iş bulma konusunda fazla zorluk cekmezsin.Burda Meksikalılar ve çoğu sınırı kaçak geçen insanlar ama hepsi çalışıyor bir şekilde.Zaten ben de kaçak çalışıyorum ve Ağustos ayında mahkemem var.Ben bir yerde hata yaptığıma inanıyorum ve bu yüzden yakalandığımı düşünüyorum çünkü benimle aynı vizeyi sahip olup burda kaçak kalanlar var ve yakalanmadilar hiç.Ben yakalandim ve ayrılmak şartıyla bırakıldım ama ayrılmadım ve bana mahkeme kağıdı geldi.Türkiye'deki durumu öne sürüp iyi bir savunma yapacağım.Demek istediğim buraya geldikten sonra birkaç yakalanmama detayı var.Bunlara dikkat edersen yakalanma söz konusu olmaz.Amerika'da 13 milyon kaçak insan var ve her sene sayı artıyor.Suç işlemez,işinde gücünde olursan karışan kimse olmaz. 

Hocam merhaba, 

Forumunuzda ''Amerika maceramın bitmesine giden süreç'' adlı yazınızı okudum. Mümkünse bi iki soru sorabilir miyim? Mümkünse cevap verir misiniz?  

7 / 8

-Siz kaçak bir şekilde kalırken adresinizi nasıl buldular ve o kağıtlar size nasıl ulaştı? Acaba banka hesabınız ile mi oldu? Yada vergi mi ödediniz?  bunu merak ediyorum 

-Neden orada kalmaya devam etmediniz? mahkemeden ne çıkarsa çıksın, siz zaten kaçak bir şekilde kalıyordunuz, yine kaçak bir şekilde devam edebilirdiniz. 

Sorularım bu şekilde, anlayaşınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. 

Amerika'ya bir senelik vize ile gittim ama dönmeme iki gün kala patronun isteği üzerine kalmaya devam ettim. 3 ay sonra göçmenlik polisleri tarafından ifadem alındı. Amerika'ya daha gitmeden orda çalışağım yer kalacağım yerin adresi oraya bildiriliyor. Oraya gittikten sonra da bu bilgileri oraya veriyorsun. İfadem alındıktan sonra ayrılmam istendi ama ben kalmaya devam ettim. 2 sene sonra mahkeme kağıdı geldi ve ben de mahkemeye gittim. Hakime gönüllü ayrılma talebinde bulundum. Yani siz beni sınır dışı etmeyin ben biletimi alır giderim dedim. Mahkeme kabul etti ve yasa 4 ay süre veriyor ayrılmak için. Ayrılmasaydım 3 bin dolar ceza ve hapis cezası olacaktı hakimin dediğine göre. Ben de ayrıldım. Orada 13 milyon kaçak insan var özellikle Filipinli ve Meksikalı çok kaçak var ama onlara pek ses etmiyorlar oranın temel iş gücünü oluşturdukları için. Ortadoğu'dan gelenlere pek taviz yok. 

Kadir bey merhaba internetteki yazınızdan size ulaştım birkaç soru soracaktım izninizle. Ben abd ye Dil okulu vasıtasıyla gelmeyi planlıyorum malum çalışma izni yok kaçak çalışmayı düşünüyorum gerek kaçak çalışma gerek iş olanaklarını göze alınca hangi eyalet şehiri önerirsiniz ve çalışma saatleri para ne durumda? 

Merhaba 

Öncelikle küçük eyaletleri tercih etmelisin. Wyoming, Montana gibi yerlere öncelik verin ancak buralarda dil okulu olup olmadığına da bakmalısın. 

Amerika’da her işveren kaçak çalıştırıyor diye bir şey yok hatta Amerikalı işverenler bu konuda çok titiz denilebilir. Ancak Meksikalı, Filipinli ve Uzak Doğu ülkeleri vatandaşları olup Amerika’da restoran ve otel açan işverenler genelde kaçak işçi çalıştırma konusunda biraz daha ılımlıdırlar ki çalıştırdıkları elemanların çoğu da kaçaktır zaten. Ben Wyoming’de ikinci iş aramıştım ancak hiçbir yerde ikinci iş bulamadım ama bir Meksikan restorantına gitmiştim en son. Orda çalışanların çoğu da kaçaktı zaten. Demem o ki oraya gittiğinde ilk olarak yabancı ülke vatandaşlarının işyerlerine başvur. 

İngilizcen yeterli mi bilmiyorum ama eğer iyiyse restoranlarda garsonluk yapmanı öneririm. Hem saatlik ücret hem de bahşiş alırsın ki Amerika’da bahşiş kültürü adeta bir zorunluluk haline dönüşmüş durumda yani hemen hemen tüm müşteriler bahşiş bırakıyor. Bu durumda iyi para kazanırsın. Az çok aşçılıktan anlıyorsan bu da Amerika’da geçerliliği olan bir meslektir. Her eyaletin bir saatlik asgari ücreti vardır. Wyoming’de en son 9.50 dolardı. Ama her zaman demişimdir Amerika’da para kazanmak ya da kazanmamak tamamen kişiye göre değişiyor. Ben 13 14 saat çalışıyordum. Sabahları otelin restoranında akşamları da otelin mutfağında çalışıyordum. Aynı zamanda bahşiş de alıyordum. Öte yandan ikinci el eşya alıp satıyordum bulunduğum şehrin Facebook grubunda. Grupta beğendiğim bir eşya olurdu sahibiyle iletişime geçerdim ve eve kadar getirirdi. Ben tekrar o eşyanın fotosunu çeker grupta paylaşırdım ve bir müşterisi çıkardı.  Eve gelip eşyayı alır götürürdü. Bu şekilde oturduğum yerde para kazanırdım. Gideceğin yeri iyi tanı. Özellikle Facebook gruplarına ve sayfalarına bak. 

8 / 8

Buralarda insanlar en çok neyi satın almak istiyorlar bunları analiz et. Sadece bir iş fikri olsun diye yazıyorum. Ben faydasını gördüm. Yine oraya gittiğinde arkadaş ortamın iyi olsun. Belli bir yaşın üstündeki kadar kültürlü Amerikalılar başka ülkelerden gelen yabancılara çok yakınlık gösteriyorlar ve çok yardımcı oluyorlar. Bu insanları bul ve iletişimi koparma. Oraya gittiğinde tecrübe edinerek bunları göreceksin zaten.


Başlık Kategori Yayın Tarihi
Amerika Macerasından Geriye Kalanlar Anı 07.03.2017
Amerika Maceramın Bitmesine Giden Süreç Anı 28.12.2016
Hendek Davası Politika 27.12.2015
Hainleri Üzmek mi İstiyorsun? Politika 11.09.2015
Herkesin Yandığı Siyaset Yapabilme Becerisi Politika 15.08.2015
Başlık Kategori Yayın Tarihi
Tedbirli olmalıyız Yaşam 21.09.2018
ALLAH CC KALBİN KOMŞUSUDUR Yaşam 12.09.2018
Derin Çetenin Arka Plan İnsanları Yaşam 01.09.2018
son neslin durumu Yaşam 30.08.2018
NE KADAR HÜR'ÜZ, NE KADAR ÖZGÜRÜZ..? Yaşam 15.08.2018

Yazıya yapılan bütün yorumlar

Erdem Beyazıt M. 11.09.2018

Teşekkürler Kadir Abi, yolun açık olsun. Aklıma geldikçe bakıyorum 751 numara yazarport'a, okuduğun yazılarada saygı duyuyorum ve gerçekleri farketmemde ve gözümün açılmasında etkili oldu sen ve İdris Usta gibi insanlar eksik olmasın, selamlar.

Yüksel Yılmaz 11.09.2018

Çok aydınlatıcı...

Bu yazıya sizde kendi yorumunuzu yazabilirsiniz.